Nya blandningar från Mondial

Har fått hem två nya blandningar från Mondial från Roger Metebutiken"
Varav en är för mört och den andra för brax.
 
Börjar med Mörtblandningen som är mörkbrun i färgen torrt, men blir lite mörkare när man har blandat i vatten.
Doften är lite Grillaktigt, jag tycker det luktar rätt mycket av Mondials Grilled hemp.
Mäsket är väldigt aktivt och det löser upp sig ganska fort om man inte kramar det alltför hårt, vilket jag gjorde på första bollen, som även blev lite väl blöt. men testade och blanda en ny sats, och fick till det bra :-)
 
Torrt
 
 
Det ljusa bitarna vet jag inte vad det är för något men det verkar vara något fröaktigt, vissa av dessa flöt upp och sjönk sedan igen.
Färdigfuktat
 

En liten filmsnutt på hur det är i vattnet
 
 
Nu till Braxblandningen som jag tror många kommer att tycka om.
Mäsket är Ljust och luktar åt det söta hållet, doften känns som karamellaktig, lite som ett mäsk från Geer´s.
Det innehåller röda färgade bitar som är tänkt för att braxen ska ha nåt att hålla på med, och därme hålla dem kvar på platsen om man inte vill tillsätta för mycket egen mat.
 
Torrt
 

Blir lite mörkare när man fuktat det.
Fuktat
 
Är skapligt inaktivt, även fast jag precis blandat det, gör man som många gör för att fiska brax genom att blanda dagen före, så blir det nog ännu mindre aktivt, för att inte få dit småfisken.
 
 
Detta ska testas ännu mera till våren när det kommit. och när vintern försvinner.
Att priset är lågt gör inte saken sämre, eller vad sägs om 140:- för 5Kg
 
 
be safe grow old
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0