SM i Internationellt mete

Avfärd från Borlänge med 3 seniorer och en junior, Jonas G och jag i elitklassen och Hans och Erik B i begränsade.
Med full släpvagn bar det iväg mot Göta Kanal i Norsholm, hade aldrig fiskat där förut, men hört en hel del, så jag tänkte att det fick bli som det blir, det skulle vara svårfiskat.
Jag gillar när det är svårfiskat ibland, ska inte alltid vara baggingvatten.
Lördag morgon och väl på plats så blandade vi iordning mäsket, det skulle bli att bestå av Mondial special Kanal 1 kg
samt ca 0,5dl mald hampa och 2 kg svart leem, betet i mäsket bestod av mygglarver ca 2,5dl.
Hamnade på peg 26, tur som en tok tänkte jag, då vi nästan kört ut vagnarna till den peggen :-)
ställde iordning allt och det var dags för mäskning, koppade ut 6 småbollar med larver på 11,5 meters platsen, 3 st på 7meters, och sköt ut ca 5 st på andra sidan, det var ca 25 meter brett.
Det började bra med ett gäng mörtar på 11,5 m samt ett par småbjörknor, med sen efter ett tag så blev man invaderad av mikrobiska snorgärs.
så efter 4 timmar så hade jag knapat ihop 850 gram, inte mycket, kom inte bra till på det, så jag hade inget med slutstriden att göra  "FAAN".
Jonas G hade däremot fiskat bra och hamnade på andra plats efter första dagen, och fick lite press på sig inför andra dagens fiske.
Söndag.
Blandade ihop likadan blandning som första dagen och hoppades att det skulle bli bättre denna dag.
hamnade på peg 49, mycket längre bort än lördagen = lång promenad med tunga grejer, vagn har man, men lastar man fel så blir det som att gå med en tung skottkärra, all vikt på armarna, jaja skyller på mig själv.
Fisket tyckte jag var sämre än lördagen, men med något större fiskar, skrapade ihop lite över 1 kg iaf, lika dålig placering som första dagen "dubbelfaan" .
Fick iaf testa Göta kanal, så blir det fler tävlingar där får alla se upp, nu har man testat det vattnet och vet lite mer :-)
Stort Grattis till Jörgen storm, som vann sina sektioner bägge dagarna och vann alltihop och blev
Svensk Mästare i Internationellt mete.
Nu är det laddning för Lappland Bream Master som går av stapeln 12 -17 Juni.
be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Storm

Tack Tommy !



Sopa skiten ur dom i Lappland nu ;-)

Hae't Gött !

2012-06-03 @ 21:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0