Knepigt fiske

Knepigt fiske.
Jonas och jag hade bestämt oss för fiske med T-P på tisdagen i Tunaån, men Jonas fick förhinder, Bjurströmmarna hade också tänkt en sväng dit för lite fiske.
Hade precis ställt iordning allt och grundmäskat med 8 apelsinstora bollar, som bestod av ett ljust mäsk, 2 kg Geers Skimmermix och 1kg Nullens breme, hade i lite majs och maggot.
Då kom de, Bjursrtömmarna allså :-)
de valde att fiska feeder mot andra sidan, Det tog inga långa stund förräns jag fick första braxen, den kom lite oväntat för jag såg inte att den nappade, utan skulle enbar flytta flötet uppströms då jag driftat klart, den måste ha tagit på en grundkant.
Ska försöka förklara hur botten såg ut när jag lodat, slät botten rakt ut, men 1 meter nedströms så började bli grundare, för att på en sträcka av ca 1 m bli 40 cm grundare än rakt ut.
------------------------------------------
\
\
\  *
\
\
\                               * * *
\                            *****  mäskplats
------------------------------------------------------
Vid den lilla stjärnan fick jag alla braxar, precis på kanten tog dom, och endast när jag höll flötet stilla, inget vid drift, hade lagt mäsket på den djupare delen med förhoppningarna om att det skulle stanna vid kanten etersom det strömmade från höger till vänster.
betet de föredrog, eller rättare sagt blev erbjudna var mask, eller mask och maggot,
Tappade några stycken precis där de nappade, en del av dem var rätt så stora, men de kan ha blivit felkrokade eftersom man inte så när de nappade, utan man fick nästan kroka på måfå, eller flytta flötet uppströms försiktigt, och kolla om linan sträckte sig.
Strömförhållandena var att det var lagomt med ett 6 grams bubble.
Till helgen blir det första deltävlingen av Km, stay tuned
be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0