Träningsdag med match/waggler

I onsdags så hade vi bestämt oss att träna matchmete eller waggler vad ni nu vill kalla det, jag kallar det matchmete iaf.
Men hur som hellst så hade jag lovat Erik Bjurström och Hans bjurström att vi kunde träna lite matchmete, Erik som är junior ville ut och testa, och det är alldrig fel.
men tyvärr så blev det inte riktigt som vi tänkt och Hans och Erik var tvugna att backa ur, men jag hade redan riktat in mig på det så det blev några timmar vid strandkanten.
Tänkte att det kunde vara bra att få testa lite ändå, om inte annat få se om det fanns nån fisk i sjön än.
började med att skjuta ut ca 12 st mandarinstora bollar på 25m ca. körde bara med 6grams flöte, och det var den längden jag kom, hoppas nu inte att vinden vänder och det börjar blåsa motvind, då får jag problem med längden.
men det gjorde den inte som tur var :-)
mäsket bestod av Geer´s braxkung 2kg och ca 1 kg Geer´s Voorn, dels för att mörka blandningen något, och dels för mörtens skull.
Nu var fisket väldigt dåligt, och lyckades endast få 2 abborrar under de första 2 timmarna. hade undertiden skjutit ut någon boll för att färska upp platsen, och för att träna upp slangbellakunskaperna, det gick över förväntan mycket bra med skjutningen, alla bollar hamnade inom en radien på ca 1,5 m, det får jag vara nöjd med.
hade så gott som gett upp, och skulle skjuta ut resten av mäsket, hann med att skjuta ut 2 bollar, då jag såg att flötet betedde sig lite konstigt för att sedan stanna upp och sakta sjunka, krokade och fick en brax :-)
Svor lite samtidigt som jag vevade in den, att jag kanske skrämde iväg resten av stimmet om det nu fanns något stim, tack vare att jag mäskade, kan ju vara så just i bysjön att de blir väldigt rädda om det inte är så många fiskar där samtidigt som man mäskar, men det fick jag alldrig reda på för det var det sista som kom upp innan jag packade ihop mina pinaler.
tills vi se nästa gång.
be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0