Örebro dag 2

Dagen efter förnedringen, dags för drabbning nr 2 i Örebro.

Denna gång var det för att återupprätta lite av hedern, det lilla som fanns kvar efter lördagen :-P
tänkte som första dagen, göra det enkelt och smidigt, inte alltför många spön/toppar upptagna.

Satte upp 3 st toppar med 2st 4 grams colmic Jolly, och 1 med 3 grams Cralusso bubble, gränsfall med bubble igår men det åkte upp idag iaf, lodade på 11,5m och 7m skillde ca 30 cm, så jag ställde in alla toppar på efter 11,5 m platsen men markerade djupet på 7m ifall det blev fiske där.
under upptacklingen fick jag ett tips av en riktigt duktig fiskare att skicka ut ca 15 bollar i grund med endast 3 st av dem fulla med mat, för att sedan lägga ut mera när man mäskte att nappen började avta, tänkte som så att jag hade inget att förlora så det fick bli så 12 apelsinstora bollarmed enbart mäsk och 3 bollar med mat i på 11,5m
och 3 bollar på 7m med 1 boll mat, fick bli min get out of jail plats så at säga.
Jonas G hamnade som förste man på samma sektion som jag, och det första man fick se efter startsignalen var han håva en brax, strax efter var det min tur, hade skapligt drag ca 2 timmar för att sedan avta, hade underhållit med lite mäsk under tiden, men när nappen började avta lade jag i 2 bollar fulla med mat för att ev återuppliva platsen, men det blev sämre och sämre, efter 3 timmar så koppade jag ut ytterligare 2 bollar för att sedan låta platsen vila, gick över till jonas och störde honom lite grann :-) förhoppningen var att fisken skulle komma tillbaka på platsen, men det enda som kom var snorgärsen, hade det varit en tävling i flest antal snorpälsar tror jag att jag vunnit lätt, spelade igen roll hur jag betedde mig, ändrade djup, flyttade hagel mm mm, ingenting hände, testade 7 m platsen, 1 lite bjökna och 1 lite mört var allt jag fick där.

Slutade på en 6:e plats på sektionen på 5440 tror jag det var, Jonas 2:a på 7,5 det var många på 5,5 kg, attans också, 1 brax till och jag hade tagit många placeringar, men men, så är det med fisket.

Helgens vinnare Mikael Tono

strax före lottning på söndag

Kärrorna färdigpackade på vagnen, spände naturligtvis fast dem på lördagen så de inte skulle rulla runt i kärran.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0