Klubbmästerskap

Deltävling nr1

Gick av stapeln vid Torsång och tänkt från början vid Truttjärn, som ligger vid vägen mot Vika.
Men där fanns det inte många platser att få ut 5-6st max, Patrik Liss och jag fick åka längre bort för att kolla var man kunde sitta, hittade någre platser vid en annan sjö men i samma system,nackdelen var där att det kunde bli ojämt, med tanke på att vi fick sitta på var sin sida av vägen, alldeles vid en stor vägtrumma som förenade vattnet.

Ena sidan var mycket blåsig medans andra var midre vindig, där det blåste som minst hamnade jag och Patrik på varsin sida av vägtrumman, medans Jonas och Berndt hamnade på andra sidan vägen också de på varsin sida av trumman då naturligtvis.

Eftersom man planerat att fiska i truttjärn efter mycket brax så hade jag inte med mig så mycket, tog med mig 1 6m spö och  1 8m med toppen borta för att ha grov elastic, för ordentlig bagging. och 2 st matchspön.elit

nu blev det som det blev, och vi frågade alla om det var ok att köra på det viset, att begränsade klassen hamnade i truttjärn och elit på et annat ställe, de gick med på det och vi kunde genomföra tävlingen.

Mäskade upp ca 20-25m ut och på 6:an, 8m tänkte jag ta upp om det blev bagging.
7 bollar på matchspöplatsen och 5 på 6:an, ville inte mäska mer för det var så pass grunt och vi hade alldrig fiskat där förut, så jag visste inte hur fisket skulle bli, så därför var jag lite försiktig.

Började på metspö, tog ca 5 min innan första fisken nappade, en lite mört, sedan tappade jag massor med mört, innanjag fatade att jag skulle bli tvungen att byta tafs, från baggintafsen på 0,16 och 10 ans krok, till 0,10 ocj 16 krok, då fastnade mörten lite bättre, körde på pinkis, och rätt som det är så satt första braxen, rätt så fin ca 8-9 hg. sen mört igen, provade mask och fick brax direkt på det tror jag fick 4 på raken, sen var det stop, loosefeedade lite pinkies, innan jag testade matchspöt, hade sett att patrik fått på det så det borde ev finnas nån på min plats med tyckte jag, tog inte lång tid förrens jag fick där med, inte många men nån lyckades jag lura, men de flesta kom upp på metspö.

Fick ihop 11140 gram, Patrik lite över 10kg, Jonas 7kg och Berndt 3,4kg, och första segern bärgad, nu gäller de andra 2 deltävlingarna, som förhoppningsvis går lika bra ;-) 


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Peter

GRATTIS "Walter" den segern var du värd :)

2011-05-30 @ 13:17:11
Postat av: Anonym

Grattis! Även en "blind höna" kan hitta ett korn ;.)

2011-05-31 @ 17:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0