Matchmete eller wagglerfiske

Kalla det vad ni vill, men det var det jag höll på med idag några timmar iaf :-)
Var til samma ställe som vi höll vårat första km, och som ni vet gick ju det bra :-D
iaf så blåste det litegranna idag, motvind. valde att köra att 8 grams flöte denna gång, men med 0,16 sm huvudlina och 0,12 tafs med 16 krok, hade en spole med 0,21 på från början med misstänkte att jag inte riktigt skulle nå min tänkta fiskeplats med den linan och 8 grams flöte, därför valde jag att byta.

Testade ny sort från geers, iaf för mig var det nytt, Geers Lake, blandat med Bream extra, bream extra har jag kört förut men Lake var ny, trodde den skulle vara finmald men det var fel, nåja grövre mäsk har jag ju använt, men det fanns lite matiga saker i mäsket, det band ihop bra, så man kan ha mycket mat i om man vill, valde att testa torkad och klippt mask :-P från Traper, har iingen aning om man förbereder den, men misstänkte att man kanske skulle blötlägga den litegranna, så det gjorde jag, men var försiktig med vattnet.
vet inte om det funkade me n jag fick brax iaf, så de blev inte avskräckta.

min plats, i ett lugnt skede innan fisket naturligtvis.

fiskade i höjd med lådan i vattnet, ser längre ut än vad det var i verkligheten, tippar på max 20-25 meter
Började med att skjuta ut ca 10 mandarinstora bollar med otroligt hög precision :-)
bollarna hamnade där de skulle, men när maan skulle kasta ut flötet så tog vinden tag i den så man hamnade lite bredvid emellanåt.

Första timmen förflöt lugnt med endast 1 mört i nätet, massor med napp men inget fastnade, men sen började de nappa lite mer aggresivt och jag började få några små mörtar.
efter ytterligare en halvtimme så fick jag en brax, äntligen trodde jag skulle få mört resten av tiden.
efter den första så kom även en till efter 5 min, sen blev det lugnt en stund, nån mört synade nätet, innan det var dags igen, så några braxnar fick jag ihop iaf.

även en skaplig sarv kom upp
tippar på halvkilot. ungefär

efter några timmar så började blåsa ännumer, så jag bestämde mig för att det fick vara nog med fisket för idag

fångsten
ca 7-8 kg, ser nästan mindre ut men braxarna var skapliga.

Funderar på att fiske även imorgon, men då blir det isf med TaP och Tunaån.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Ronny

När man ser hinken så tycker jag nog att du passar bättre som taxichafför åt belevade specimenfiskare i mjälga.

Tack för taxituren i fredags du har en tur innestående.

PS.Är nykter på tisdagar ha ha

Ronny.

2011-06-07 @ 22:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0