fisket 25/6

Tunaån var platsen :-)

Den här gången fick jagnmed mig Peter D och hans son Wiktor,
De stod på bryggan nerströms mig, och de hade rätt så roligt, både W och P fick fisk.
W hade fullt upp med småfisken som han tycker mest om att fiska, då behöver han inte vänta så länge på att det nappade :-)

Peter metade med 7 metarn, och fick sammanlagt 11 braxar, nöjd som bara den, och det förstår jag, hade ju inte fått brax på länge eftersom han lagt metet på hyllan och ägnat sig åt familjeliv.


Min plats som var ca 10 meter uppströms.

Otroligt vad grejer man "måste" ha med sig även på en lite kortvända :-P

Min fångst blev 7 braxar, och några mörtar


Fisket var väldigt knepigt, vilket jag inte trodde men den starten jag fick, brax redan på första utlägget, efter några sekunder, så var första skimmern bärgad, tänkte då att detta kommer bli tungt att lyfta nätet från vattnet.
Men ack vad man bedrog sig, nu gav ju ån ifrån sig ett antal braxar, som naturligtvis fick friheten åter.

Efter första braxen så dog fisket ut nästan helt föutom några mörtar, försökte med lite djupändringar att få fisken att nappa, braxen menar jag då.

när det var dags att plocka ihop grejerna och bli bjuden på mat hemma hos peter och Nattis, så började det nappa lite bättre, 2 större braxar och 1 lite mindre. men det var så dags då.
Tänkte först att bege mig dit igen nu på söndag "idag" för att testa igen, men tror det blir ett karppass i en sjö som håller mycket karp mest i mindre storlek, men de ligger väl runt 1- 4 kg tror jag, nåt exemplar kanske är större.

Rapport kommer om var och vilket fiske som dagen ägnades åt.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0