Äntligen NYTT håvskaft

Då har man ett nytt håvskaft, och det var inte en dag för sent.
Har iofs 3 st sen förut, men 2 av dem kan jag nästan kassera, 1 är från Sensas, förmodligen en av deras billigare varianter, det är i TaP skaft men mjukt som en blöt spaggethi och tungt som ett, ja ni vet väl vad.
det andra är ett 4 meters teleskopiskt, också det tungt och väldigt mjukt
Det tredje är också teleskopiskt, men styvare än de andra två, men fortfarande mjukt, men däremot användbart.

Men nu finns det ett nytt skaft hemma, det blev ett Garbolino Netsy 366 Twin scoop.



Anledningen till det var att mitt beställda skaft från Colmic alldrig kom, blev restat, och det skulle ta tid innan det skulle komma nytt.

Så nu är man med nytt skaft :-D
finns en sak som jag inte gillade riktigt, det var popnitarna där gängorna sitter, men de tänkte jag gömma lite och kanske förhindra att de lossnar, med hjälp av lite krympslang över som dels skyddar de andra delarna från att få skador och dels att hindra nitet att lossna, lossnar gör den väl ändå om den bestämt sig för det, men med krympslang över som sitter tight, så kan den inte ramla bort, och har då fått för mig att de kommer att hålla bättre.

Fiske planerat till helgen, Jaja, skrik inte i högan sky nu bara för att det är Midsommarhelg.
hinner iaf med det som hör till, som färskpotatis och sill, och en lite nubbe med förstår, men INTE Renat aller nåt sånt där, för min del får de bli en wiskey nubbe istället.

be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0