DM- till helgen

DM närmar sig och revanchsuget ökar, med tanke på min insats från förra året så måste jag skärpa mig rejält, men det måste väl till ett mirakel till det, kanske om jag får en sektion helt för mig själv så kanske :-)
fiska kort efter microlöja eller långt efter brax, ja vad kan det bli, har fiskat i bysjön rätt så många gånger i år och det har inte varit lätt, förmodligen värmen som ställt till det tror jag, ibörjan av säsongen gick det hyffsat men på senare tid så har det varit svårfiskat, även andradagsfisket har varit svårt, en del gånger endast fåtal braxar och andra gånger ingen alls, knappt någon mört heller för den delen, men mörten har det varit fin storlek på på dem som man fått.

Blir nog en kombination av löja och brax, löjfiske första timmen och ev andra timmen, om nu inte det är någon som får in braxen,då måste man väl testa på dem tidigare, men tror inte på några höga vikter första dagen, andra dagen så kan allt hända, blir väl någon som får bra fiske, medans andra får titta på.

Min taktik blir 3-3,5m, 7-8m, 30m, och en plats så långt jag kan kasta, vilket säkert inte blir så långt ;-)

Finns ju några som vägrar fiska löja, men det gör inte jag,
knätofsraggarna från orsa tillhör inte dom heller ;-)
finns det inte något annat att få, så då blir man tvungen, kan vara bra att ha någon firre i nätet innan man slösar bort tid på brax.
vi får hoppas på att alla får plats på baksidan av bysjön, så man inte hamnar i lilla sjön, dels för att det tar lite tid från upptacklingen att ta sig dit och dels för att det är trökigare där. så baksidan är platsen man vill vara på. 

more to come.



be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Anders W

Skitfiske på dig! ;-)

2011-08-18 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0