DM-helg avklarad

Lördag förmiddag anlända jag till bysjön, först av alla. Tycker det är rätt skönt att få vara först, ingen jäkt bara ta det lugnt, blanda mäsket kolla grejerna mm.

Mäskblandningen var naturligtvis geer´s rakt igenom, förutom löjmäsket som jag trodde att jag hade kvar av Traper, fanns inte ens ett kilo av detta i väskan, och dagen som kan sluta som löjfiskedag :-P
fisck improvisera och använda mig av mörtmäsket som jag sållade genom ett finmaskit såll och blötte upp till gröt, det fick väl duga hade inget val.

Regnade nästan hela tävlingen, och det var tungrott med alla blöta saker, 2 parasoller åkte upp, ett över mig och ett över väska mm.

hamnade i lite tidsnöd och fick krama bollar vartefter jag sköt ut dem till matchspöplatsen, blev ca 10st mandarinstora bollar med frysta blodisar och några klippta maskar, på långspöplatsen hamnade endast 3 bollar för det skulle bli mörtfiske där trodde jag. slutade sist på sektionen !!!!!!
var mycket trögt fiske på hela sträckan,
Bo Enström tror jag vann min sektion på lite över 2kg och jag sist på 300gr, spelade ingen roll vad jag gjorde så kom alldrig fisken in på min plats.

Andra dagen: Efter gårdagens snöpliga resultat så var jag tvungen till en rejäl uppryckning, för att ha någon slags chans överhuvudtaget, en vinst skulle vara underbart behövligt, men visste att det skulle bli nästan omöjligt att uppnå, med tanke på vilka som hamnade på min sektion denna dag, Peter Eriksson förra årets DM champ och Jörgen Storm den gamle räven som alltid är bland de främsta, en av Åslundsbröderna och ingen av dem kan man räkna bort, sedan var det marcus Enström och Jonas G, Jonas G räknades bort ganska omgående då han fick migrän efter ca 5 minuter och mäskade med magsäckinnehåll bakom boxen, så han la av efter det, Marcus är inte oäven han heller kan jag säga.

Men iaf, denna dag var det endast brax och mört som jag ville ha samt en bra placering, så man inte bara blir utfyllnad till sista individuella uppe i orsa.
Mäsket var som dagen innan Geer´s, själva blandingen håller jag hemlig än så länge, men Geer´s är det iaf.
Fick lite tid över idag eftersom det inte var så många spön som skulle upp, tog fram 2 feederspön, 2 matchspön och ett långspö 8m.  så det gick snabbt att loda, lodar bara ett spö sen kollar jag mot den som är lodad. feederspöna var klippsade redan på samma längd som matchspöna.
klippte i ganska rejält med mask till grundmäskningen, för att sedan fylla på med jämna mellanrum, eller oftare om braxen kom.
blev ca 14 bollar "mandariner" på matchspöplaten och 14 på långspö, här skulle det baggas var tanken.
Började med långspö, hade omgående ett napp men bommade, sedan helt dött, så att de som satt på C-sektionen drog bra på långspö,
Sedan fick jörgen en på feeder tror jag det var, så jag gick ut med matchspöt och fick en brax nästan direkt masken kom ner till botten, sen var det ganska mycket brax på min plats och jag fick dem att stanna kvar, medans Jörgen hade oturen att de försvann eller så fanns det inge fler på hans plats.
kände mig ganska nöjd efter 3timmar och säker på en vinst på min sektion då jag var det enda som hade skapligt med brax, sista halvtimmen fick jörgen 2 braxar till, och det hade avtagit för min del så det var tur att det var slut på tävlingen, fick lov att variera fisket lite idag mellan feeder och matchspö, ena stunde ville de ha betet helt stilla och nästa lite rörelse, gjorde säkert slut på nästan 0,5-1kg mask på 4 timmar, tstade även sticky mag, men tyckte inte det var lika effektivt idag som klippt mask, kan ha varit det som fick dem att stanna kvar, för både Jörgen och Peter E är bra på att locka till sig braxen från andra.

Fick ihop 13920gram och en vinst, Jörgen lite över 6kg och kom 2 på det, resterande placeringar vet jag inte.
Men det bådar gott till Orsa helgen den 3-4 september, då det blir Lillån :-) hoppas det går bra där också.



be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Stefan Swee

Får gratta till bra fiske Tommy !! Själv önska man att man var på månen eller på nån annan bra plats:-) Men thats life, Men det är för jävla roligt en då!! Ha de Swee

2011-08-22 @ 17:31:48
Postat av: Peter

GRATTIS walter den segern har du gjort dig förtjänt av bra fiskat. Laddar för lillån nu då är det färdiglekt:)

2011-08-22 @ 18:43:29
Postat av: Storm

Vadå gammal;-) Grattis Tommy, kanske lite onödigt att spöa tvåan med dubbla vikten!

Hoppas nu att det blir jämn temperatur och mulet väder i Orsa, då du;-)

Hae't Gött !

2011-08-23 @ 08:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0