Premiärturen avklarad :-D

Då har man äntligen varit ut på en T-P tur i Tunaån, vädret kunde inte vara bättre, fick tom ta av mig kläder för det blev för varmt med de kläder jag hade pyltat på mig.

Iaf så hade jag inga stora förhoppningar om ett bra fiske, kan vara lite klurigt tidigt.
Och ån visade sig på sin värsta sida idag tyvärr, 3 st 15 gr Cralussoflöten förstörda, som ni förstår så fastnade man mycket, måste ha varit mycket skit på botten, vet inte vad men mycket gräs och grenar fick jag upp då man fastnade, 15 gram var lite för lite  märkte jag, men det var de tyngsta jag hade med mig, trodde inte man skulle behöva större flöten, men ack så jag bedrog mig.

Jaja tänkte jag jag måste iafd prova, blev ju så till en början att man fiskade en bit ovanför botten, tack vare att flötet var för lätt, hade inte ett napp, ändrade djupet så jag fick kontakt med botten, tror faktiskt att jag hade ett napp men missade den, sedan var det grenar och åter grenar och gräs på kroken, vet att det oftast är på botten fisken står så här tidigt, fisken brukar ha såna där vidriga larver på sig när man får dem, och det är vad jag vet beroende på att de står still på botten och inte rör sig så mycket.

inte nog med det så har mina flötesgummin tagit slut !!!!!och naturligtvis i den storleken jag behöver, måste införkaffa detta så fprt som möjligt :-P
Klantigt kallar jag det för, borde ha kollat detta innan beställning av alla prylar i vintras.

nåja  fick mig en liten tur ut till vattnet iaf, inge fisk men det gör inget, var otroligt skönt att få fiska på riktigt igen.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: peter

själv drog man 7,7 kg mört i onsdags :)

2011-04-11 @ 19:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0