ÄNTLIGEN

Nu trodde man att metetarmen skulle lugna ner sig litegranna iaf, det gjorde den väl till viss del, men samtidigt ökade den på annat vis, konstigt nog, fick väl mersmak tror jag.

Fiskade som vanligt i Tunaån, anledningen är de stora fiskar man får tidigt på säsongen och strömmen, perfekt för TaP (take apart spö).
Kom ner till ån och tyckte att strömmen avtagit litelite grann från förra gången, då räckte det inte med 15 gr plattis på,
Men nu var det precis så det gick, som jag trodde med andra ord.
Men fisket kunde ha börjat bättre, började med att fastna med lodsänket och naturligtvis så ligger det lodsänket kvar på botten, nu ska väl sanningen fram att jag han precis få till lodniongen och att det var vid det lilla sista finjusteringen som den lilla klumpen valde att gräva ner sig bland dy och grenar.

Iaf så började jag mäska med 5st apelsinstora bollar som bestod av ca 1,5kg Braxkung special, just det som Constellation tagit fram, till det så lades ungefär lika mycket tung svart Leem, också det från Geer´s.
Doftade fortfarande väldigt gott. 
Hade några burkar med Lyspinkies från i vintras kvar, så det hamnade en näve sånt i mäsket,
Det var det enda som jag använde till krokbete också ska tilläggas.

Tog ca 1 timme innan jag så en liten indikation på flötet som kunde ha varit ett napp, koncentration igen och där satt det, äntligen. Första fisken för i år. det var en mindre Id, liten för att vara här iaf, vikt ca 7 hg.


synd att det syntes så dåligt men elasticen var ute en liten bit iaf :-)


fick ytterligare två st Idar, dessa var betydligt större, den första av dessa 2 uppskattades till ca 2 kg, och den största, vägde Per- Arne åt mig eftersom jag ringde åt han att komma med våg, trodde den var tyngre än vad vågen visade 2460gr  skapligt fisk med andra ord.
Men finns inga bildbevis på dessa andra fiskar eftersom batteriet behagade att ladda ur precis när man behövde det som bäst.
Anledningen till det är att även om jag kopplar in laddaren i telefonen så måste den andra ändan va laddaren sitta i ett uttag, vilket den inte gjorde :-(
ett misstag som inte kommer att upprepas.

Imorgon ska självaste Bergman komma på besök till ån för att försöka lura upp en och annan Id, vi får se vad han har för elstic i spöt, jag körde med Hollow elastic 10-14, och det behövdes med strömmen och kraften hos dessa idar..
 mer bilder från morgondagen kommer.


be safe grow old  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0