Rudatävling med inslag av karp

Anmälde mig till en Rudatävling i Tjärnasjön, men var tvungen att hoppa av pga av personliga saker, som gjorde att jag inte skulle hinna vara med hela tävlingen.

Men jag var dit och tittade lite och fotade lite.
När jag stod bredvid Folke, så simmade det karp under hans spö, var inte djupare än ca 1 m just där, och solen gjorde att man såg den tydligt, det var mycket fisk på hans mäskplats men var väldigt svåra att lura till hugg, han hade tydligen nån som var där på kroken ett litet tag iaf.

Krister Bergman som satt bredvid Folke klarade av bedriften att kroka och landa en karp på ca 1,5kg på kortspö.
Tydligen var karpen så pass stark att den nästan vred spöt ur händerna på han!!

Tap med Vit Hydro hade nog varit super där, kanske blir det svårt att landa dem med all växtlighet, men väl värt ett försök iaf, måste dit snart.




Peter E i full koncentration i början på tävlingen


Tore E med fin mört


Halva sjön, skulle kunna bli en riktigt fin liten metearena, får jobba på den saken :-)

Folke får till slut en lite Ruda



Begman med karp på, men tyvärr lyckades den snurra in sig i växtligeheten.


Lite hur sjön ser ut, perfekt metearena, alla ser alla, och ingen fisk kan smygas upp :-)


Trodde Peter hade karp på, men det visade sig att han fastnat i vegetationen :-P


Var tvungen att åka efter ett tag, men efter ett telefonsamtal från peter så fick jag reda på vem som vann.
Tore van på om jag ionte minns helt fel ca 1600gr, dubbelt så mycket som tvåan.
Denna tävling räknades inte karp.

Riktigt fint ställe, även om jag bor nära, så har jag aldrig gått runt sjön, men gjorde det nu och blev positivt överaskad.
Måste dit och testa karpen som finns där på Tap :-D FRÄNT värre det måste vara att få ett sånt dynamitpaket på.

vad jag förstod så var största karpen som släppts i ca 3 kg, de andra då var naturligtvis mindre, men i god form.



be safe grow old 

Kommentarer
Postat av: Roger Järling

Vart ligger sjön är det fritt fiske?hör av dig via mail

2010-09-06 @ 18:52:03
Postat av: Stefan Holmström

Hejsan Stefan heter jag och är en karp fiskare som bor i Rättvik. Är de så att de finns karp i Tjärnasjön i Borlänge och om de är ok att fiska karp där. Och vart köper man fiske kort?

MVH Stefan Holmström

2015-07-15 @ 20:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0