Söderhamn

Efter några dagar i Grekland, och hemkomst på torsdag kväll, så bar det iväg till S-hamn på fredag eftermiddag, ganska så jäktigt att hinna göra iordning allt innan avfärd till mörtarnas rike.
väl på väg dit så fick jag ett telsamtal från Dr Feeder "Peter E" att det låg is på hela ån!!
lät inte så trevligt tänkte jag, eftersom jag inte hade med mig nånting att knäcka den med, men det ordnar sig sa Peter, vi har grejer med oss :-)
Väl där så insåg jag att de hade rätt, isen låg över hela ån, med några hål här och där, som indikerade på att isen inte var så värst tjock just då.
Men natten som kom innebar många minusgrader och isen tjocknade på sig nån cm, och ska man knäcka is så är det mycket.

På Lördag morgon vid ån så hjälpte de flesta till att fixa rännor i isen så det blev fiskbart, men tyvärr inte alla, vissa smet från arbetet, och fixade med sina grejer istället, som vi andra fick göra senare.
efter lottning så fick vi återigen knäcka lite is, för det hade antingen flytit ihop eller fryst igen en gång till.
med en upptacklingstid på 1 tim så blev det hektiskt kan man lugnt säga.
när de ropade för mäskning så hade jag inte ens fått fram mina beten, eller de beten som var tänkta i mäsket.
men hade inte tänkt slänga i så mycket i grundmäskningen, så det blev 1 lite, boll på 7meters platsen och 1 på 5meter.

min plats efter isrännan var klar, och lodningen utförd.

Phil var på min vänstra sida

Tror han heter Kent som satt på min högra sida.

Fisket gick bättre än vad jag trodde det skulle gå med tanke på att man nyss väsnat med att knäcka is.
skrapade ihop lite över 10 kg mört och hamnade på en 4:plats.
frös som en lite kattunge under hela dagen, så på kvällen så bröt det ut en förkylning som jag trodde skulle ta det sista krafterna från mig, blev inte många timmars sömn den natten utan det blev snytkalas för slanten, näsan rann som bullerforsen under vårflod.

Thomas Söderlund vann överlägset första dagen med högsta vikten lite över 38 kg

Andra dagen så kämpade jag mig igenom de första två timmarna men fick sedan nog, var helt slut, kändes som jag hade feber, så jag lade av, fisket var inte nå vidare bra under tiden jag fiskade, hade väl ca 15 fiskar innan de åter fisk se friheten.

Trist att avsluta metesäsongen på detta vis men så kan det vara ibland.

be safe grow old



Kommentarer
Postat av: Ronny

Mörtarnas rike jag tror att innfluensan ställde till med en hel del eller norpar du piller på jobbet.

Krya på dig nu.

by by RT

2010-11-02 @ 12:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0