Pass i Bysjön

Ligger i hårdträning inför både SM och DM ;-)
var ute på ett pass idag med, denna gång tänkte jag förpassa ett gäng mörtar ner i nätet.
Men så blev det inte.
Mäsket idag bestod av Top Mix, 1kg X-stacy Bream och 1kg Pörkölt (roasted)

Efter ca 1 1/5 timme fick jag första nappet, fint lyftnapp som snabbt krokades, stumt!! braxen var här??
hade inte trott att braxen skulle vara på gång nu utan mört trodde jag, men naturligtvis så hoppades jag på brax, men trodde chanserna till sånt var minimala.
den förpassades snabbt ner i de väntande maskorna, ut med gejerna i vattnet igen, lyftnapp direkt och återigen en brax.
tänkte då att nu var det ett stort stimm ute på platsen, men icke då.
Efter dessa två kom det INGENTING på 1 timme, sen fick jag ca 4-5 mörtar till och senare dött igen.
Konstigt det där tycker jag, men det verkar vara nåt på gång, så det gäkller att ha tur att vara på plats då.

Den större av de två jag fick

en av de få lugna stunder jag hade från vinden


Blåsigt i Bysjön

Om det blir skapligt väder imorgon så beger jag mig till Falun för att kolla lite vatten för KM.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Storm

Full rulle i Lillån nu !



Hae't Gött !

2010-05-17 @ 16:57:48
Postat av: Tommy

såg det på liljas blogg, såg riktigt roligt ut.

2010-05-17 @ 19:57:59
Postat av: Freddan

Braxarna i Bysjön måste vara de finaste i hela världen! Har aldrig sett braxar med sån färg någon annanstans. Snyggt!

2010-05-17 @ 22:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0