Fiske :-)

Då har man varit ut igen då.
Riktigt rolig vända den här gången, Jonas "sparven" Gustafsson kom ner även han, om än lite sent ;-)
Han lyckades dra av elasticen på första toppen han tog fram, när han skulle sätta på tacklet.
kanske dags att byta lite gummi :)

Men han visade att han kunde fiska, han fick betydligt mer än mig, Varför vet jag inte, om det var för att han fiskade längre ut ca 2 m, eller om det var färgen på mäsket som avgjorde, hans var mörkbrunt och mitt var gult.
jonas fick 2 Idar och ca 20 mörtar, jag fick endast 1 Id, men tappade några stycken.
Mycket fisk uppe vid ytan, både smått och stort.

 Sparven stoltserar med sin största.

Funderar på fler vändor, kanske imorgon förmiddag eller på onsdag.
Ska ner och kolla upp någon ny plats att fiska på, kanske går att ha ett KM i Internationellt mete där, men det återsår att se.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0