Bysjön denna gång

Tänkte göra ett test av bysjön idag, men det blev inte riktigt så.
Hade bestämt mig för att fiska i Bysjön idag, för ett ev Km där, trodde det var lite för tidigt på året för att få nå fisk över huvudtaget, brukar alldrig gå bra där tidigt.

Så bestämde mig för att iaf åka dit för att fixa till några matchspön/wagglerspön,
och dels för att kasta lite med de nyspolade rullarna, vill alltid göra några kast med nya linor på, så man vet att man inte trasslar till det, utifall man inte gör det före tävling, då blir det genast lite tråkigare om man är tvungen att fixa rullen för att man varit för slö.

Lite snabbt grejade man klart första spöt, då tänkte jag att jag lika gärna kunde sätta dit ett flöte och låta den fiska lite för sig själv medans jag gör i ordning de andra spöna.
hittade 1 kg Geer´s mäsk i bilen ;-), som jag blötte upp och fick då känna på slangbellorna lite också, första bollen hittade på nåt dumt och hamnade inte där jag ville :-)
men sen blev siktet lite bättre, ringrostigt var det.

när jag höll på med andra spöt tittade jag till flötet och såg det inte, va tusan nu då tänkte jag, har jag blyat så galet fel, vavade in och kollade betet, inga större fel, lite tilltufsat tyckte jag att det var, men vart säkert efter kastet, skickade ut grejerna igen och stod kvar vid spöt, lyftnapp!!!! nu måste det va nå fel har lodningen också blitt fel, men sen dök flötet och första mörten var i hamn.

MÖRT :-)

efter den första mörten så kom det flera, men jag skulle ju fixa till de andra spöna med, så fisket kunde ha blivit mycket bättre om jag ägnat mig mer åt det.

fick lite sällskap också


största för dagen 1-1,5 hg



längesen man så bysjön ligga så här lugn

Efter ett tag så nävade jag ut 2-3 små bollar på sjumetarn, tänkte kolla om det fanns mört på närmare håll också,
flötet låg i ca 10sek innan det försvann, Mört där med, detta var intressant.
Ingen brax idag, men kändes nästan som man kunde ha lurat nån om jag stannat kvar och fiskat lite mer koncentrerat.

Men det började blåsa som tusan och dugga lite lätt, och jag var inte riktigt klädd för det vädret, så jag packade ihop och begav mig hemåt igen.

mäsket idag bestod av enbart Geer´s 1996, och tyckte det var väldigt likt Mondials Big fish till lukten, men finmalt.
Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

till helgen blir det test av ett annat vatten, får se om det bär frukt.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Freddan

Coolt! är de några tävlingar i Bysjön nu för tiden? gillar den skarpt! ni har några intressanta vatten i dina krokar.



2010-05-13 @ 21:46:05
Postat av: Tommy

Det hålls väl nån tävling där ibland, vad jag förstått så ska DM gå där, iaf de 2 första.

annars är det tunnt med vatten att ha stärre tävlingar på tyvärr, vatten finns men tyvärr inte tillräckligt med platser.

2010-05-14 @ 08:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0