Surt, surare, Bäver ?

Var ännu en gång till bysjön för att testa om andradagseffekten skulle göra mig trött i armarna efter allt baggande.
Men så blev det inte, mina förhoppningar grusades sönder som grenen mellan bäverns käkar.
Fisket har nu i 2 dagar varit surt riktigt surt, vet inte varför, om det är solen och värmen som gör det, men har ju fått bra där även om det har varit vindstilla, soligt och varmt, jaja skyller väl på det iaf :-)

Men jag fick vara med om nåt som inte alla kanske får vara med om, inte så ofta kan jag tänka mig, såg en bäver för första gången i Bysjön, den kom simmandes rakt emot mig,

Tänkte att den vispar väl till med paddeln snart och simmar iväg.

Men inte denna tuffing, den simmade så lugnt rakt under spötoppen och vidare in i en vik alldeles bredvid mig, jag försökte sitta så stilla jag kunde, och det lyckades.
 

eftersom jag hörde att den gnagade på nån gren inne i viken tänkte jag smyga mig på den och filma den lite närmare,
men med mina fötter som pekar utåt, och min smäckra kropp som skulle igenom ett snårigt snår, så drog den iväg som en avlöning dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Mr Pink

För fasen! 3 meters agnat med näver borde funkat

2010-06-27 @ 21:24:38
Postat av: Folke

Bra med en som håller efter sly, när ingen annan vill jobba.

2010-06-28 @ 12:10:00
Postat av: Freddan

Folke är inte du pensionär snart? isen är väl inte här på ett par månader. Ser ut som om du har all tid i världen...hahaha...



cool film Tommy!

2010-06-28 @ 17:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0