Träning med nya T-P

Nu har jag fiskat med mitt nya T-P :-)
Funkade väldigt bra, fin finish, gick bra att skeppa det ut och in  fast man var lite kladdig om händerna.
spöt var styvt och lätt, fins inte så mycket annat man kan önska sig av ett sådant spö.
Spöt är klassat som match/carpa, och enligt Italienarna så kan man med gott samvete använda spöt till både kanalfiske efter trög liten fisk som till Karpfiske, kan bara instämma med det.

Spöt kom med 3st X-tra top 5 och en karptop 4 plus kuppingkit, parasoll V-roller keepnetväska och en vintermössa?? vad man ska med vintermössan till just nu vet jag inte :-)
men väldigt mycket grejer följde med spöet iaf, väldigt prisvärt mycket spö för pengarna.
Om ni undrar vad det är för spö så köpte jag ett Colmic 710, en serie som är ny för i år.

fisket var lite trögt fanns det fanns fisk på platsen, sent på kvällen verkade det som om fisket kom igång lite bättre, men då var det dags att plocka ihop.

Var inte ensam på plats denna dång, utan det satt en familj på bryggan när jag kom ner, så jag fick sätta mig lite på sidan av, blev lite trångt bakåt för spöt men det ordnade sig.
var även tjej på cykel där med en kärra bakpå, kärran hade punktering, hon undrade var det fanns reparationssats att köpa för punkteringen, borde finnas på någon mack sa jag, hennes kille hade innan jag kom på plats redan cyklat iväg för att kolla upp saken.
Jag frågade om de var på cykelsemester och de var de, frågade då varifrån de kom ifrån, trodde väl vid det laget att de var långväga gäster, men fick då höra att de cyklat från Gylle, och punkteringen hade hon fått vid rätt pris!!!
för er som inte vet var Gylle och rätt pris ligger så kan jag meddela att det är längre till Tunaån från rätt pris än vad det är tillbaka till Gylle, ligger nästan bredvid varandra.
började då fundera på om hon hade mera än alkohol innanför skinnet.

Men tebaks till fisket, började med några mörtar som fick friheten åter innan jag fick första braxen,
då åkte nätet i. fick ett gäng tll efter det,.
men det var inte bara att lägga ut så drog man, utan det tog lite tid mellan dem, men som jag skrev så blev det lite bättre senare.

Ronny T kom ner med sin son och testade ut lite flöten, och feederfiskade lite samtidigt, de lyckades få några braxar, men det var lite trögare för dem tror jag. fel mäsk antar jag :-)

Ronny och mina grejer som vanligt utspritt


min fångst



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0