Träning i Bysjön + lite Dalecarlia

Patrick liss och jag bestämde oss för ett lättare träningspass i Bysjön,
Då kunde vi kolla igenom och göra i ordning olika spön som ska användas till DM i Hormund till helgen.

Vi beslutade oss för att köra olika mäskblandningar för ett litet test även där,
Patrick körde med Geer´s "lyckost" och jag fick köra med Top Mix,
Min blandning bestod av carp VIP och pörkölt "roasted" 50/50, exakt vad P körde med vet jag inte riktigt ;-)

Började med en lite löja, som följdes åt av en liten mört, P hade ännu inte fått något, men sedan fick han en liten löja följt av en mört han med.
Fisket var lite segt i solskenet, men det blåste rätt kraftigt mot oss och det brukar vara bra.
Till slut fick jag en brax iaf på feeder, kanske ska ta doktorsexamen jag med :-)

men det tog inte lång stund förräns P drog en han med, några fina mörtar fick också syna nätet.
vi fick varsin brax till efter ca 4 timmars fiske, inte allför allvarligt koncentrerade var vi eftersom vi samtidigt också höll på med andra spön och rullar.

actionshot :-)vad är detta

både jag och Patrick ville stanna kvar för att vi tyckte att det var nu som fisket var på väg igång kändefs det som, men båda hade annat att göra så vi bestämde oss för att packa ihop.
men det verkar vara på uppgång med fisket i bysjön.

Efter fisket så skulle det tas lite kort på Systersonen när han gick med Dalecarliatåget, fick ta en ammsa omvägar för att komma till någon plats för att få en chans att se honom.
men tydligen så gick Brages juniorer före alla andra, det visste naturligtvis inte jag :-P
men fick några kort på andra lag.
många olika nationaliteter var med, fotade några stycken bara, vissa fick åka väldigt ståndaktigt i fina bilar.



Nu ska jag till tandläkaren på akutbesök, för jag bet nämligen av en tand igår kväll på underkäken längst in, en av tuggtänderna, har sparat biten, inte för tandféns skull utan utifall de skulle sätta fast den igen, men det behövde de inte.
nu blir det ett gäng värktabletter och tycka synd om sig själv ett tag. tror jag ska ta en skuvmejsel och en hammare för att göra slut på lidandet för tanden.


be safe grow old



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0