Besviken

Jaha, då var första deltävlingen avklarad och lagtävlingen klar.
En STOR besvikelse blev det, hela helgen åt fanders.

Den individuella tävlingen så fiskade jag så dåligt att jag inte ens borde nämna nåt om den.
men iaf, har försökt att inom min skallbasförmåga analysera vad som gick fel, en sak vet jag med säkerhet.
Jag borde ha varit mer flexibel i mitt fiske, som te x ha fiskat mer långspö kanske för att få några mörtar, eller ändrat nåt i rullspöfisket, som att testa fiska längre ut, men gjorde jag nåt av detta, nej ingenting blev det, att jag inte gjorde det beror nog på rent slarv. Sånt måste jag bli bättre på, förmodligen hade det inte gjort någon skillnad, men jag borde ha testat det iaf för att absolut kunna avgöra om det var fel eller inte.

Lagtävlingen då, jo på kvällen innan så bestämde vi oss för att sitta på samma sektioner som på individuella, för det kändes bäst så eftersom vi visste hur vi skulle attackera fisket.
Fisket gick betydligt bättre, men efter ca 2-2,5 tim så var jag säker på att jag skulle vinna sektionen, då jag endast sett de andra håva någon enstaka brax, och jag hade iaf flytet ett tag med dem,skrapade ihop 12,7 kg, mestadels på feeder, tappade massor med brax, de nappade lite konstigt och jag kunde känna dcem precis vid krokningen, men sen ingenting.
slutade iaf på en 4:de plats. åt skogen alltså.
kanske var det så att eftersom jag var övertygad om att jag skulle ta hem sktionen så fiskade jag annorlunda, och inte lika som när det flöt på bra, kände under tävlingen att det inte gjorde nåt, för jag lede ju överlägset trodde jag.
MEn nu var det inte så efter 2 timmar så började alla andra få fisk, det såg inte jag, utan fortsatte i mitt slentriana fiske, åååå mitt dumhuvud, enda trösten var att de andra i laget också plumpade rejält. så att man inte blev den enda som slutade på en dålig placering.

Så nu återstår det 2 st deltävlingar kvar, och ska jag ta med till sm nästa år vill det till att fiska riktigt bra, får ju räkna bort det sämsata resultatet, men inte roligt att behöva räkna bort första tävlingen och inte ha någon slags marginal, för det är ju inga duvungar som man tävlar mot precis.
Dessa 2 återstående blir av i Bysjön, och där kan allt hända, inen vet riktigt hur fisket kommer att bli där, så man måste ha lite tur blandat med skicklighet för att komma på en bra plats.
vi får se vad som händer.

men nu ska jag göra iordning mitt nya T-P, sätta i lite elastic och greja litegrann, sen hade jag tänkt mig en provvända under morgondagen till nåt fint ställe för att testa spöt och dess förmåga :-)


be safe grow old 

Kommentarer
Postat av: Dr feeder

Är väl ganska nöjd med helgen jag :D

2010-07-20 @ 20:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0