Var ute efter Lake idag

Så nu har det inträffat, var ute och pimplade efter Lake idag ca 3 timmar.
Var hem till en kompis Per-Arne, där satt även Ronny och snackade, de hade varit ut och pimla lake ett par kvällar med några lakar som följd, tror största laken de fick vägde nånstans runt 3,5kg, fin bit alltså, men det finns större, det vet vi :-)
men hursomhelst så sa jag att jag eventuellt skulle komma förbi och fiska lite, vid hemkomst till borget så bestämde jag mig för att strunta i garderoben ett tag för att komma ut och fiska lite, var ju ett tag sen nu.
Blev helt fisklös, inte ens ett litet nafsande lyckades jag att locka till mig

Isen inte speciellt bra en bit ut, strömmade rejält så det smälte på bra underifrån, ska väl vara ca -10 för att isen ska hålla innan det börjar tryta.


Vid Tunaåns mynning, fast vi satt i själva älvfåran, 5-6 meter djupt och mycket strömt, inte nåt ställe man vill ramla i på med andra ord, dagen före hade de suttit där isen är mörk, så fort går det på älven med isen.


När kortet togs var hoppet fortfarande på topp.


Efter ca 3 timmar packade jag ihop och gav mig hemåt, det brukar visa sig rätt så snart om det finns några lakar på plats.

Ska försöka hitta några säkrare ställen att pimpla laken ifrån.
men samtidigt måste de vara stora, så det är värt att prova.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0