Helgförberedelser

Håller på at förbereda mig inför helgens drabbning, Bolänges Km i Internationellt mete.
Efter mina mediokra resultat detta år så förväntar jag mig inte mycket av kommande helg, men jag kommer att sälja mig dyrt, Ska nu ändra taktik, och ta det som jag brukar, inte ha för stor förhoppningar utan bara göra mitt bästa, räcker inte det så är det som det är.
Förra året gick det hyffsat med fisket, men i år som sagt riktigt uselt, kanske har jag för stora förväntningar och krav på mig själv, så därför har jag tänkt att ta det lugnt resten av året och se vad som händer.

Vårat Km kommer att vara på samma plats som Dm gick på, dvs Bysjön. i förhoppningar om att fisket kommer att bli bra för samtliga deltagare, åtminstone andra dagen, Braxen kan ju vara parkerad på en plats, men vi hoppas att den är lite utspridd.
När Dm gick så strömmade det mycket för att vara bysjön, så därför tänkte jag testa med att köra slider, så att jag får ner hastigheten på flötet, så det inte driftar så fort, sist så testade jag med rejält överdjup för att få ner farten, hjälpte lite grann, men vill ha ner den ännumer.

tänkte testa dessa flöten Cralusso zero slider, får se hur det funkar.
tycker dom fungerar nästan som Polarisflötena som fans/finns genom att flötet låses upp på linan vid olika vinklar, skillnaden är väl att man ska köra med stoppknut på dessa, och att polarisflötena användes till bottenmete.

återkommer med rapport och förhoppningsvis lite bilder på fisket, har förmågan att glömma bort att knäppa kort.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0