försök till utvärdering av DM

Dm avklarat för detta år.

Skulle helst vilja att jag kan göra om hela DM serien för min del.
Som jag skrev tidigare om första dm:et i Hormund så gick det som sagt till fanders, å inte vart det ett dugg bättre på hemmaplan, i Bysjön grävde jag mig allt djupare ner i bottenskiktet.

Första dagen och 2:a deltävlingen.
Hamnade på peg 9, första pegen på min sektion, var rätt så nöjd med platsen, kan vara rätt så bra där, hade rätt så stora förhoppningar.
Hade riktat in mig på Löja denna dagen, men hade naturligtvis även andra grejer uppsatta för större fisk, om nu löjan skulle försvinna, detta var min taktik för dagen.

mäskade upp en plats för feeder och waggler på ca 45-50m, en på 7meters platsen och så löjan förstås,
mäsket bestod av Geer´s Gamma feeder och 1996 samt 2kg leem, denna blandning hamnade på 2 platser, till löjan hade jag Traper´s Explosive samt lite majsmjöl.
började med att försöka få lite löja, som var som bortblåst, såg att de som satt längre in fick löja, inte så mycket men lite iaf, men hos mig så var dom helt borta??
testade efter ca en timme på 7 meters platsen och vad händer en löja direkt, för att följas av just det ingenting.
kämpade med allt jag hade men det fanns knappt någon fisk att få, Karl-Olov som satt till höger om mig fick löja, men jag och 2 andra till vänster fick knappt nått.
Sista timmen så kände jag att jag var slagen, så jag var tvungen att testa feeder, drog 2 st braxar direkt, nu kanske man är med i matchen igen tänkte jag, men det var tvärstopp efter dessa 2 firrar.
Vet inte vad som gick fel, om det var jag som gjorde nåt galet eller om det var platsen, det jag kan falla tillbaka på gällande platsen var att jag tog de två som satt till vänster om mig iaf, det tråkiga var att dom satt på en annan sektion, med min vikt på den andra sektionen hade jag kommit 4, och säkrat SM-platsen till nästa år, men nu kom jag tvärsist på min sektion, 7:a med andra ord.
Peter Eriksson gjorde det riktigt bra från andra kanten på sektionen och vann på ca 8,5kg med mest mört i nätet.
stackars lilla jag hade bara 1,6kg på andra kanten.

Andra dagen gryr.
Hade hoppats på en peg runt nr 5-8, men var hamnar jag nr 15!!! så långt bort man kan komma, F**n tänkte jag,
för braxen brukar äta sig inåt, hamna på kant andra dagen i bysjön kan gå fel.
Jaja, bara att bita ihop, var ju i det närmaste tvungen att vinna sektionen för att gå vidare.

Fick ihop 10,9 kg och det räckte till en 6:e plats, endast Jonas G hamnade bakom mig,
vinnarvikten denna dag var 33,4 kg på min sektion, och det var Jörgen Storm.
Hade jag haft 9 hg till så hade jag kommit 5:a, och sammanlagt 9 poäng och kanske en sm-plats, men nu är man 2:a reserv med Kenneth Lilja som första.

för att summera denna DM-resa kan jag bara säga Katastrof, hela året än så länge har gått sk*tdåligt,
vet inte varför och kommer nog inte att få reda på det. men tankarna snurrar, har jag fiskat annorlunda mot förra året eller är det mäsket, eller vad är det egentligen, mäsket kan det ju inte vara, för det fungerar för de andra som använder sig av samma märke.  jag kämpar på och återkommr med stormsteg, detta får mig bara att vilja fiska ännu mer, så håll i er nu.

Ps, måste Gratulera Peter Eriksson som vann årets DM, riktigt bra gjort

till vänster om mig första dagen


till höger




be safe grow old 

Kommentarer
Postat av: Dr Roach

Tack för det tommy :-)

2010-08-28 @ 15:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0