Borlänges km 2 och 3

Då avgjordes vårat Km i Internatinellt mete under helgen, plats var Bysjön.
Första dagen trodde nog de flesta att vinnaren skulle få in mörten på plats, och att braxen skulle nog komma på slutet men inte vara avgörande, och det stämde, förutom att braxen alldrig kom.

Började första dagen med att dra kant, med Berndt B till höger och Jonas G, samt Patrik L.
Patrik hade då också kant och förvaltade den väl, medans jag på andra kanten inte fiskade så bra, fick inte in mörten riktigt, slutade på delad 3:a plats tillsammans med Berndt, Patrik vann och Jons 2:a.

eftersom Dm hade varit helgen innan och vi visste då att mörten kunde spela en stor roll, så bestämde vi att metspöplatserna skulle vi inte förmäska lika hårt som vid braxfiske, så det fick bli 2 små lösare bollar, på sjumetarn.

På wagglerplatsen så lobbade jag ut 12 mandarinstora bollar med maggot, majs, och lite vaniljpellets, utifall braxen skulle komma in på slutet, men som sagt de kom alldrig.

Jonas "machoman" Gustafsson fick äran att skriva och vika lapparna till lottningen.
det klarade han av galant :-)

Andra dagen hoppades vi på den såkallade andradagseffekten.
Så nu blev det lite mera mäsk och mat på platserna, Patrik och Machman:-) hamnde på samma platser som dagen innan, medans jag och Berndt fick skifta.
Hade hoppats på att få samma plats, men så blev det inte, B var väl inte riktigt nöjd med platsen till en början, men blev nog gladare under dagen, för han vann nämligen på 17 kg, jag blev två på 12,8 kg medans Jonas sorry Machoman och Patrik hade det lite sämre idag, M fick ihop ca 7kg och P ca 5,5kg.
I ärlighetens namn så var vi lite avundsjuka på Patriks plats innan tävlingen för det både bubblade och rullade brax på plats.

Mäsk??
Första dagen en blandning av Gamma feeder och Xtasy bream. ca 50/50 sedan tillsatte jag 2kg leem, för att det inte skulle bli fullt så matigt. med tanke på mörten, körde samma blandning både för mört och brax, tänkte att större mört skulle komma in.

Andra dagen, Skimmermix 2 kg och 3 kg absolut breaker, hade i lite brun färg för att göra det hela lite mörkare.
om jag bara kunde hålla ihop detta med waggler och slangbella så tror jag att jag hade fått mer fisk, strödde bollarna lite för mycket, men sticky magen hamndce på rätt plats, åtminstone inom en rade på 2-3m, måste vara ok tänkte jag med tanke på vinden som var lite byig.

gänget som hamnde till höger om mig första dagen

före lottningen idag.


Peter E "DR Feeder"
kom förbi på slutet av fisket, och visade Machoman Jonas G hur man ska göra :-) lånade grejerna och hivade en direkt, detta var efter tävlingen.


mer fiske kommer, tänkte ev ta en tur på tisdag om vädret tillåter, men då blir det TAP fiske.


be safe grow old


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0