Äntligen, Första passet

Härligt Första passet för i år, och det var riktigt skönt.
Uffe Hedlund och jag pratade under veckan om att göra ett försök i tunaån efter lite id och brax,
när jag kom till ån så var hedlund där redan.
Började bära ner grejerna och gjorde i ordning det mesta förutom T-P, där tänkte jag vara smart och kolla vad Uffe använde för tynd på flötet innan jag tog fram tackel.
12 grams Torpedo körde Uffe med, det såg lite lätt ut, så jag kollade vad jag hade för nåt med mig, var säker på att jag hade 12 gr som tyngst med mig, men hittade ett gammalt tackel plattflöte på 15 gr, det kanske blir perfekt tänkte jag, men där fick jag för det,
det var på tok för lätt, men körde ett tag på det iaf, men tänkte att så här går det inte, var tvungen att drifta flötet rätt så fort för att känna att jag kom nära botten, och för det mesta så funkar det inte om det går för fort så här i början på säsongen.

Bestämde mig för att klämma på några hagel på linan för om möjligt kunna sänka farten på tacklet, bröjade med ca 1 gr i taget, slutade på 4 gr extra tillslut och ändå kända jag att det var för lite.
Det var då Uffe krokade en FISK.
Det var en Brax, WOOHOO tänkte jag det gjorde säkert Uffe med, för nu kanske det var fler fiskar där.
Man där bedrog vi oss.

Packade ihop grejerna efter några timmars fiske, nöjd var jag ändå, hade ju fiskat åtminstone.


Patrick Liss kom ner och kikade lite, han var nog lite sugen :-)


Uffe med sin fångst, kom ihåg att lossa elasticen lite ;-)

kanske kommer åka dit igen snart, så stanna kvar det kommer mera ;.)


be safe grow old 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0