DM i Internationellt mete

Då var DM-fisket avklarat för detta året.
och det gick bra för min del, kom tvåa sammanlagt efter 3 deltävlingar där de 2 bästa räknas.
Första i Smedjebacken där det var riktigt svårt fiske så kom jag tvåa på min sektion, med 1 Brax måste tilläggas.
Där vann vi även lagguldet :-)

Nu var vi i älven i Nås för de 2 sista deltävlingarna.
Med lite högt vatten så visste vi väl inte vad vi kunde förvänta oss, men rapporterna veckan före om bra fiske för de som arrangerade tävlingen, så hade väl iaf jag stora förhoppningar om bra fiske och mycket fisk.
Men som det visade sig, så blev det inte riktigt så.
Lördag. Hamnade på peg 22, på samma sektion var "Tomas" Enström, Jag, Jörgen Storm, Peter Erikson, Tore Eriksson, Krister Wikström, Peter Lind, Iden ordningen hamnade vi.
Att jag hamnade på samma sektion som dessa storfiskare bådade inte gott, nåja var bara att kämpa på och göra sitt bästa av situationen.
Peter E och jag satte ihop våra T-P fast stormen sa att det var onödigt, han ska få se tänkte jag ;-) 
Vid lodning så var det uppenbart, bara att plocka ihop det igen :-( var ca 1-1/2 m djupt och mycket gräs på botten.

Bestämde mig då för att göra det lätt för mig, niometarn plus 2 feederspön åkte upp, tänkte även ta upp bolospöt men toppen hade gått av på det inne i spöbagen. 
iaf, fick ihop 1 fisk som vägde 480 gram och kom fyra på det, Lind som hade nerströms kant hade över 9 kg Wikström kom tvåa, Stormen trea, och sen jag, så sammanlagt hitils 6 poäng, SM platsen var så gott som klar, vilket var mitt mål i år.

Andra dagen så hamnade jag uppströms kant, peg 2, nr 1 var borttagen,
var väl inte drömpeggen att hamna på tänkte jag, samma den dagen, med Storm och Lind på samma sektion igen.
pegordningen var, Jag, Åslund, Lind, Sjölin,S Enström, Storm, E Larsson.

Gjorde det väldigt enkelt idag med, tog fram sjumetarn, niometarn, 1 feederspö, och T-P. var betydligt djupare här, ca 2,5-3m.
I början fick de andra nerströms mig fisk först, jaha tänkte jag, det blir en sån dag, med tillslut så kom de till mig med, och jag fick lite grann jag med, hade inte stenkoll på de andra, sista minuten så fick jag på en skaplig brax på T-P som jag inte han få upp i tid tack vara näckrosor som låg ca 3 meter ut, den gick fast i det, och slutsignalen gick, blev riktigt sur för det, trodde sektionssegern försvann med den fisken, fick slänga den bredvid, tippar på att den vägde ca 8hg-1kg.
Men det gick vägen ändå, vann sektionen på 5200gr tätt efter var Lind med 5060gr. 
Lind och jag samt Tore Eriksson hamnade på samma poäng, så Lind vann sammanlagt jag tvåa och Tore trea.
Vid samma platssiffror så räknas vikten, och Lind hade högst.

Men hursomhelst så känns det riktigt roligt att komma tvåa på DM. 
Så nästa år blir det SM, både Individuellt och Lag. Lag-SM kommer vad jag har hört att gå i Göta Kanal, 
det individuella vet jag inte.
  
be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Peter

Vem f-n är Krister Wikström :-)

Tror han heter Karl-Olov

GRATTIS till silvermedaljen

2009-09-02 @ 20:55:25
Postat av: Tommy

Haha, blev lite fel där :-)

2009-09-02 @ 21:17:13
Postat av: Storm

Grattis till medaljen !



Häpp i lådan va "trökigt" jag har haft det på årets DM !. Största meriten var nog att spöa Mr:Silver på lördagen ;-) !



Nä spotta i näven o sparka knä ur led på Roffe så fiskar även jag SM nästa år :-)



Vänta ni bara !



Hae't Gött !

2009-09-02 @ 21:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0