Vagn/kärra

Håller just nu på med att kolla vad det finns för vagnar/kärror som kan användas till metet,
Finns en suppsjö med olika vagnar i UK, men då tillkommer det frakt å sånt.

Vagnen jag vill ha ska vara robust, lätt att fälla ihop, och orka med lite vikt, som ni metare vet så har man bra med grejer med sig :-P
Har sett Prestons Space shuttle MKII och den ser bra ut, men har alldrig sett någon live, försöker ta reda på mer info om den.
Sen finns det ju dom som ser ut som en plattform, och som kan användas som en plattform, med avtagbart hjul under och handtag, ungefär som en platt skottkärra, men där vet jag inte om min box får plats" storleksmässigt"
hade jag jobbat kvar på verkstan så hade jag själv gjort en sån, men nu har jag ingen möjlighet till det.

 Denna är jag lite spekulant på, dubbla hjul så man slipper balansera för mycket.

 så finns det denna modell, finns andra med hjulet mer centrerat, så vikten kommer rätt. ser också bra ut, men ingen av dessa finns att beskåda i någon affär  här i Sverige. väldigt tråkigt tycker jag.

Har ju hela vintern på mig att bestämma mig för vilken jag vill ha och köper.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Freddan

Har sett bilder på Phils polare när en av dom körde runt på två andra som stod på en space shuttle. Tror dom är bra.

Kolla på dom här också



WalkerElectricTrolley2566.html" rel="nofollow">https://www.gerrysofnottingham.co.uk/Coarse_Match/Trolleys/PowaWalkerElectricTrolley2566.html med motor...haha



nej men seriöst så finns det några riktigt fina vagnar här:



http://www.prestige-engineeringuk.co.uk/ tror man ska kolla efter "karp" vagnar, de släpar alltid mer än vad vi gör och ofta i dålig terräng

2009-10-10 @ 21:44:13
Postat av: Tommy

Vad använder du för nåt för att frakta grejerna?

2009-10-11 @ 09:22:50
Postat av: Freddan

Jag har alltid använt barnvagn. men min nya stol passar inte så jag är på jakt efter en tvillingvagn. Har också byggt om min plattform till vagn. satt på fyra barnvagnshjul på varje ben. Men samma problem med den, för lite till nya stolen. Barnvagn är de billigaste man kan få tag på, dessutom är de dämpade och lätta att köra runt på.



Jag håller på att funderar ut något smart. Har några bra ideer som jag ska försöka genomföra. Men det finns en riktigt fin vagn på www.prestige-engineeringuk.co.uk som heter Portelight 2. en sån med en väska i mitten hade suttit bra. man kan ha väskan istället för carryall och så kan man slänga plattformen uppepå med stol, mäsk uppe på den. Spön på toppen. Finns också två stödhjul att montera bak om man vill köpa till extra.

2009-10-11 @ 10:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0