Dalakampen

Då var helgen fiske över,
Kan säga direkt att det var en helg som jag inte fiskade bra överhuvud taget, vet inte vad som hände, men så är det iaf.

Lördag,
Tittade på termometern när jag vaknade -2, jaja tänkte jag det var ju inte så farligt, det blir ju varmare om en lite stund, prognosen var sol på förmiddagen och regn på eftermiddan.
Med endast 11 st deltagare så blev sektionerna 6 på braxsträckan och 5 på mört, vi mäskade upp en plats extra efter tävlingen.
Drog lotten och hamnade på mörtsträckan, peg 10, Jonas G hamnade på kanten peg 11, resten var 9 Uffe Hedlund, 8 Stefan Svee och 7 Krister Bergman.
Vattnet var lite högre än normalt, så vi blev tvugna att sitta i vattnet, kladdigt och smetigt var det,
Denna gång ville jag ha in mörten på 7 metarn, så jag la i ca 7 bollar där och 3 på 9 metarn,
hade även en feederplats som jag lobbade ut ca 5 feedrar på, började på feeder, när vi fick börja så började de flesta på feedern, alla fick utom jag!!! det nappade med fick inte fast nån, ingen fara än tänkte jag efer ca en kvart, testade nian och fick en mört efer ett tag, enligt Jonas så hade han fått ca 15 fiskar redan på feedern.
Fick alldrig igång fisken under tävlingen, så jag vägde in 2560gr,Dåligt!! Jonas slog mig med 2680.
Uffe vann på ca 4700 och krister tvåa på 4400 stefan 5a på 1800, vikterna är jag inte riktigt hundra på men placeringarna stämmer.
Jag kom alltså näst sist på sektionen.
Vi hörde rykten om att Karl-Olov Vikström fick bra på andra sträckan, så man hade lite press på sig att få ihop lite vikt, eftersom jag trodde att det var vikterna efter 2 dar som gällde.
Hörde senare att Karl Olov vann på 17kg peg2 och närmast hade 7kg peg3, fisken var parkerad på ett ställe.
Måste säga att vinden och regnet som kom gjorde det hela mycket kallt.

Söndag!
En deltagare kunde inte komma dag 2, så nu var vi bara 10,
vi bestämde oss för att plocka bort peg 1 på braxsträckan, Folke A som satt där dag 1 hade enbart 960gr?
Vid lottningen så var det naturligtvis peg 2 som var den plats som man skulle dra idag, var hamnade då jag,
jo så långt bort från den som möjligt peg 6, typiskt tänkte jag.  men jaja fisken har ju fenor så dom kan ha simmat från den platsen, så var tankarna före, Peter E och Marcus C kom förbi innan start, de fiskade på mörtsträckan. de sa att det fanns mycket snorgärs som störde, men att det även fanns stor mört efter kanten som de tipsade på att jag skulle satsa på, för de trodde inte på platsen, Marcus hade ju setat på denna peg dagen före och Peter på peg 5.
Vägrade att lyssna på dom för här skulle minsann baggas brax/skimmers.
de som fick fisken var de som hamnade på peg 2 och 3, Bergman hamnde på peg 2 så han vann på 10kg och Stefan peg 3 hade 7kg, Jonas som hamnat bredvid mig igen peg 5 fiskade bra på slutet och fick ihop 5kg,
Ulf H fick ihop ca 2700 och lilla jag 2kg, osäker på vikterna igen, men platserna är rätt.
Sorgärsen hade tydligen kommit för att stanna, för har alldrig fått så många under en tävling förut :-P
Vad hände under tävlingen då dag 2,
jo jag lyckades knäcka mitt bolognesespö på den tredje grövsta delen på 2 ställen, kroken fstnade i träden bakom mig och då small det, det var lite vanskligt att fiska med Bolo eftersom jag hade lite träd som låg lite illa till och blåsten som gjorde det hela svårare, då gick det som det gick.
Det var både blåsigt och kallt större delen av tävlingen, solen tittade fram ca 10 min och värmde upp oss, tills det var dags för regnet igen, det var så kallt så när jag fiskade feeder och hade spöt på benet så hoppade toppen av både blåsten och att man darrade av kylan.
men jag hamnde sist på sektionen och fiaskot var ett faktum.
nu gäller det att inte deppa ihop utan att ta lärdom av detta och göra bättre ifrån sig till nästa år.
Får ta igen detta i Söderhamn istället.

har några bilder från tävlingen.  

 Jonas innan tävling dag 1 på mörtsträckan.

 mörtsträckan dag 1 från min peg

 passade på när det var uppehåll och nästan vindstilla att fota mitt spö, som inte fick den test jag trodde på innan.

det var allt för denna gång.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0