Semester och Fiske :-)

Äntligen Semester.
Eller egentligen börjar min semester på Lördag, har 2 lediga dagar först, men den varar bara 1 vecka, men skönt att få koppla av med lite fiske.

Vattnet ser ut att vara på väg ner litegrann nu iaf, nu måste regnet upphöra eller åtminstone minska, kanske är för mycket begärt.
Har inspekterat Tunaån igen, vattenståndet fortfarande högt med verkar fiskbar nu, ska dit imorgon för en provsväng,
har bara 12 gramsflöten som tyngst med mig, och det visar sig rätt snabbt om det går eller inte, funkar det inte åker jag väl och fiskar stor Sutare istället, 3kg+ förhoppningsvis, de finns ännu större i sjön, och jag tror även att det finns karp där, kompisen tror inte det, men de vak jag såg var från väldigt stora fiskar, så vi får se.
Men jag är så jäkligt sugen på att fiska med Take apart.

Vårat DM som skulle gå av stapeln nu till helgen blev framflyttat till sista helgen i Augusti 29-30aug.
Lite tråkigt att det blev flyttat, dels för att man sett fram emot det väldigt mycket, och för att jag redan beställt beten, men de kommer väl till pass andå, kanske inte i de mängder som man gör slut på på tävlingar, men sånt är livet.
Masken är matad och nerbäddad i specialmaterial. återstår att se hur de klarar sig ett tag till, de går nog bra, annars får man väl kköpa några kg till, går ju åt ett å annat kg på tävlingarna om det finns mycket fisk, helst Brax då vill säga, I nås är det väl Iden som det var övervägande mest av, enligt tidigare rapport, men det kan ändra sig snabbt.
Ska försöka komma ihåg kameran imorgon å fota lite fiskar förhoppningsvis.

be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Falsini

Tjena T.Valter väntar på kort :-)

2009-07-30 @ 21:35:01
Postat av: Storm

Nu jäklar har jag hittad dig, vänta bara ;-) !



Hae't Gött !

2009-08-04 @ 22:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0