Regn

Blir så trött på allt regnande,
Idag "söndag" borde vi få besked om var/när DM ska hållas, är själv lite kluven även om jag tagit semester för just denna helg, helgen efter passar också då jag är ledig, men känns lite tråkigt att man har kunnat spara 2 dagars semester om datumen ändras, men samtidigt så finns det inget att göra åt vädrets makter. svårt det där.
men vi får väl vänta och se.

Gårdagens fiske gick väl sådär, inga monstermörtar men väl ett gäng på 3-6hg och några braxar fick syna våra nät "keepnet" för er som inte vet vad jag menar med nät, fisken släpps tillbaka igen :-)
uppskattar vikterna till ca 10kg var,
hade kunnat fått betydligt mer om vi hade velat, men eftersom fisket var inriktat på STOR mört så körde vi till 95% på boilies, det andra betet var majs, 2-3 st på kroken, men då fick vi mer småmört å det ville vi inte ha.
Mycket brax kom in på kvällen och hade vi kört på Mask aller maggot så hade vikten blivit annorlunda om det var det vi ville.
Hade kameran med mig, men glömde att knäppa några kort.
idag blir det att kolla igenom fiskegrejerna så att allt är iordning till nästa fiskepass, när nu det blir?

be safe grow old


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0