Fredag med förberedelser

Igår blev det lite tackel knytna till långspöna och lite kortare spön 5-9m, Det är två dagars internationellt mete KM under helgen, det blir väl mest mört och skimmersfiske.
När jag gjort alla tackel så tog jag med dem idag till garaget, vad hittade jag där? 10 tackel till som jag gjorde i våras, som gott och väl duger till detta fiske.

Står i valet och kvalet om jag ska ta med några rullspön, normalt sett så används nästan aldrig dom under tävling,
Men de kan ju vara bra att ha med åtminstone 1 sånt spö, matchspö funderar jag på att ta med isf.
Blir väl att mäska upp en plats med 10 jaffas på den platsen, sen blir det 3,5m 5m sen får vi se om det blir 7 el 9m som åker fram, beror lite på var jag hamnar. på 5 meters platsen tänkte jag lägga ca 5 bollar, och längre ut 10-15, för att se om det kommer in lite brax,
Det blir 2 dagar på samma plats, så det ska bli roligt att se om det blir någon andradagseffekt på fisket, förmodligen blir det så, så har redan tänkt ut hur jag ska fiska på söndag,  bonnsjuan 0,18 och 10ans krok, har satt i powergum i det spöt, så det blir att testa hur det funkar :-) kan va bra att veta inför höstens fiske i Söderhamn.
men som fisket kan vara så kan allt ändra sig och man är tvungen att fiska mört med 9metarn.
får hoppas att det inte blir så.
Mäsket kommer att bestå av Top Mix VIP + Top Mix Xstacy Bream och en påse Nullens :-) 
VIP är ett rätt så matigt mäsk, så ska nog ta det lugnt med att tillsätta mera mat, men lite döda maggots som braxen får mumsa på ska jag ha i.  Xstacy Bream har väldigt god doft, luktar lite brasem, Nullens säger jag inte så mycket om ;-)
Kan hända att jag kör med Sensas Bream Fizz på Söndag. för det fungerade bra första tävlingen.
Men allt kan hända. Kan om jag känner mig rätt hända när jag står vid mitt mäsklager att jag i sista sekunden ändrar mig totalt. Man kan aldrig vara säker.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0