Örebro Open dag 2

Då var det dags för dag 2 i örebro, hur skulle det gå denna dagdå efter första dagens misär.
eftersm vagnarna redan var lastade så hade vi inte särskilt bråttom till platsen, förutom att jag var den enda som skulle blanda mäsk för dagen, mäsket var helt olikt det jag använde på lördagen, då jag körde med mondialmäsk faktiskt, doftade gott det också, men hamnade på en plats som inte gjorde mäsket något rättvis.
Men nu var det åter till mina trotjänare GEER´S, som jag hoppas kommer under veckan för nu är förrådet slut :-(
men fick ihop 6 kg iaf, och det ska räcka långt under en tävling.
Hamnade på plats B12, nästan vid braxkurvan!
Tänkte att detta bådade inte gott, så nära men ändå så långt borta, Lilja den "lilla" räkan hamnade på en plats som jag egentligen hellre hade valt B16, och lind B15, de slapp släppa av varandra med bilen iaf.
Kenneth Johansson på 17, och stefan holst på 18.
Jaja, nog om det, nu var det min peg som gällde, fick Tommy Lindblom på 13, och P-E Gyllbrandt på 14, till vänster om mig så dök det upp en norrman, Odd Henning, och ytterligare en plats nedanför honom så var det en till som jag inte kan namnet på.
Men nu gällde det att verkligen fiska bra för att ha någom som hellst chans att komma på en bra placering.
det finns 3 peggar som är lite grundare än de andra, och jag tror att min var en av dem :-P.
Men iaf. Bestämde mig tidigt för att satsa på braxen, så det fick bli 15 st apelsinstora mäskbollar i grunden, vilka 5 st bestod av mycket mask, casters och majs, koppade även någon sticky mag boll på detta.
Fick en brax efter ca 5 min, men efter det var det trögt, såg att Lindblom fick hyffsat bredvid och även Gyllbrandt,
FAAAN tänkte jag, ska det bli en sån dag, då man får agera åskådare, nej jag vägrar att ge mig så här tidigt tänkte jag för mig själv, koncentrerade mig på mitt fiske och fortsatte som jag hade tänkt, antingen kommer de eller inte, det fanns inget alternativ, hade enbart mäskat upp 13 meters platsen, tyckte det var för grunt att fiska kort, och något rullspö hade jag inte med mig.
Men började få några småbjörkna, koppade i en boll sticky mag, och fisken försvann!!!
som tur var så kom de tillbaka efter en stund, så jag blev lite skärrad av att koppa i något alls, men tillslut testade jag igen med maggot, och de försvann igen !! inge mer sticky mag idag var min första tanke, hur kunde jag vara så dum att koppa i maggot igen när de försvann första gången.
Men hade lite flyt sista 1,5 timmarna, då jag återigen fick brax, då började jag att koppa i mäsk igen med carsters, kom även på att jag hade köpt en lite burk med fjädermygglarver som jag plockade fram, och det fungerade, började få lite flyt i fisket, samtidigt som fisket blivit sämre för de bredvid, men tyvärr så var det lite för sent, hann inte riktigt ikapp, stefan Holst var det ingen som rådde på från sektionskanten som hade nästan 12kg, och min högra granne Tommy Lindblom 7,5 kg, och så jag på 6,1 kg, fisken kom in försent, eller om det var jag som inte fiskade rätt förräns sista 1,5 timmarna.
Det räckte till en tredje plats iaf på sektionen, var inte riktigt nöjd med min insats i början, men det på slutet var riktigt bra tyckte jag, fanns inte mycket jag kunde ändra på då.
Nästa år så har Örebro 30 År´s Jubileum, och det ska jag vara med på igen, ska bli riktigt kul.
Men nu ser jag fram emot nästa helg, då har vi KM i Internationellt mete, och jag ska försvara min Titel som mästare :-) ska bli riktigt skoj det med.
be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0