Dag 2 Söderhamn "lite försenat"

Då var det dags att försöka minnas lite om dag 2, ska göra mitt bästa.

Började med att lyckas dra en plats som jag inte ville ha, peg nr 4 :-P
jaja bara att hoppas på att fisket skulle bli bra, började med att fylla på lite mäsk, och mäsket var enkelt, ca 3 kg Geer´s voorn och 2 kg svart skimmermix, hade lite kvar från dagen före så detta är en uppskattning om vad som fanns i baljan, hade första dagen i casters i mäsket, men denna dag beslöt jag mig för att skippa det, utan börja loosefeda maggot, hampa och majs när fisken kom.

skickade ut 5 bollar med lite mat i från början, för att de skulle ha något att plocka i.
Fisket började bra, fick nog ihop 2-3 kg första 20 minutrarna, för att sedan avta ordentligt, ingenting hände oavsett vad man gjorde, endast för de som satt längre ner på sektionen där ån var lite bredare, från peggen nedanför mig och till peg nr 1 så böjar ån att smalna av, och förmodligen är de det som gör att det tar längre tid för fisken att känna sig säkra nog för att börja käka mäsket.

var så dåligt att även Tom Östlund på kantplats nr 1 tog sig en promenad när fisket var som sämst, den perioden varade ca 2,5 timme, och det är inte roligt att snegla ned till de högre numrerna och se att de hivar fisk,
efter en lite stund så börjar även Berndt B röra på sig för en promenad. jag satt kvar som en liten räka, ihopp om att fisken när som hellst skulle ta modet till sig och börja nappa, när det var lite över en timme kvar så händer det saker, det börjar nappa !! då verkar fisken inte ha några som helst funderingar över varför vissa av dem öker i ilfart uppåt och lämnar tryggheten i vattnet.
Skrapade ihop 17040 gram, fiskade enligt mig själv bra när fisken började nappa, fiskade nästan uteslutande med Tap, testade några gånger med långspö då det går fortare, men fisken ville inte då, varför vet jag inte, men förmodligen för att det blåste åt samma håll som strömmen, och det blev en böj i linan som drog med sig flötet fortare an vad strömmen drog, så det blev tap för hela slanten. med tanke på att nästan hela min vikt kom upp sista timmen så var jag nöjd över fisket den stunden, men tänk om fisken varit där hela tiden !!!!!

Kommer iaf att deltaga på denna tävling så länge den finns, för det är ett riktigt roligt vatten.


be safe grow old 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0