Garbolino Speed Mould test

Feederfiske idag.
Anledningen var att jag var sugen att testa en ny sorts feeder, iaf ny för mig, har funnits i UK ett tag och säkert har några är i svergia också testat denna, men nu var det dags för mig att prova.

Brukar alltid börja mitt feederfiske med en tafslängd på ca 70- 90 cm, för att sedan öka eller minska beroende på hur fisken nappar, har inte behövt ändra längden så ofta pga av att fisket, utan har tyckte att det funkar rätt bra med dessa längder.

Men enligt alla youtubeklipp på denna feeder och det man läst så skulle det vara väldigt viktigt att ha riktigt kort tafs tll denna feeder.

så jag testade med en längd på ca 15 cm.

Märkte omgående att fuktigheten på mäsket var väldigt viktigt, för torrt och mäsket ramlade av vid utkast, för blött så fastnade det i formen.
hittade rätt så småningom, fast ja va tvungen att trycka ner själva feedern rätt så hårt för att få den rätta formen.

Formen laddad och klar


själva feedern med mäsket på


Ett annat problem som uppstod var trassel!!!
lade man som de anvisade på tuben betet först i formen och sedan mäsket så hamnade betet högst upp i feedern eftersom den landar med den platta sidan först.
Meningen med det är att fisken ska äta från feedern och komma åt betet snabbt.
testada detta med väldigt få napp, så jag lät tafsen hänga bredvid, då nappade det bättre men istället fick jag trassel då tafsen snurrade runt feedern flera gånger, detta hände nästan varje gång, de gånger det inte blev trassel så fick jag napp.
När betet lades i formen så rasslade det inget, men hade då inga napp.
Måste komma på nåt sätt att överkomma detta problem då den kastade mycket bra, och släppte mäsket fort, så vid grunda vatten så tror jag den passar perfekt, bara man kommer undan med mindre trassel.
kanske nån som testat detta och kan säga hur man går till väga.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Freddan

Du kör med för lång tafs. Korta ner, max 10cm. du kan säkert gå ner ända till 4-5cm men runt 8 är nog lagom.

2011-07-11 @ 06:24:47
URL: http://www.meteropolen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0