Håvskaft behöver man, men vilket?

Har fått 2 tips på metetorget om 2 håvskaft som jag funerar på.

Det första är Colmic Morfeus 5,3m


Colmic skriver detta om skaftet
Landing net handle made of high module carbon extremely rigid, fast, reliable and essential for the most demanding anglers.


Och det andra är
Garbolino NETSY TWIN SCOOP 366 5,5m



Så här skriver Garbolino själva om detta skaft

Probably the best landing net ever made! If you want the best then the Netsy Twin Scoop gives you several handle permutations all into one! Made from high modulus carbon with Garbolino's unique Viper Process to give unrivalled strength and lightness.

Vad ska man med att så långt håvskaft till tänker väl många.
Ska försöka förklara det .
Långa skaft är bra att ha om man sitter högt över vattnet eller långt ifrån vattnet, men är också bra om man har växtlighet framför sig som fisken annars kan gå in i och fastna innan man når den.
iom att dessa håvskaft är  så kallad TaP skaft så innebär det att man kan dela på det och inte vara tvungen att använda det i full längd hela tiden så att säga.

Nackdelen med såna här sorters skaft är att Priset är ofta högre än vanliga teleskopiska skaft, och sen måste man tänka sig för om man är tvungen att rensa sin plats från växtlighet, risken finns då att delarna åker isär, till det ändamålet behövs således teleskopiska skaft.

Vad jag väntar på är priset på vad colmics håvskaft kommer att kosta
Garbolinos kostar ca 139 Euro i England ca 1500:-Svkr
Det är väl vad jag ka tänka mig att Colmics kommer att kosta ungefär, men jag väntar några dagar och får se om jag får reda på priset.

Nu är jag så jäkla fiskesugen på mete så det är som abstinensbesvär :-P
har ju inget annat val än att vänta på öppet vatten där jag kan sätta mig på boxen och njuta.


be safe grow old


Kommentarer
Postat av: Kent Adell

Tjena.



Köpte ett Garbolino åt Tommy i Jönköping och då kostade det 99pund på Fishermansfriend i Birmingham.



Skicka ett mail till dom och fråga vad dom ska ha för ett Garbolino. Har köpt mycket i från dom och dom är bra att ha med att göra.



Hälsa från mig,

Vi hörs Kent

2011-02-03 @ 21:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0