snart dags :-)

Då var inte långt kvar då, att få börja meta igen :-)
Dags att kolla igenom grejerna och börja knyta tackel och tafsar igen då,
Har en hög med tackel från förra året som inte blev använda, de får vara så länge, ska kolla upp dem bara så att de är fortfarande ok att använda.
annars blir det några nya, mest plattflöten tror jag att det blir, men måste ju ha några med vanliga flöten också, kanske inte alltid man behöver platta flöten.

Har iaf beställt 2 nya toppar till mitt TAP, hoppas jag hinner få dem innan Halasca open, Arboga ån.
har inte riktigt bestämt mig om jag ska köra med dubbel elastic i topparna eller Hydro, bägge har sina användningsområden,

Nu har inte jag kört så mycket med dubbel elastic, men har fått känslan av att den kanske är aningen bättre vid baggingfiske eftersom den är mjuk vid krokningen och inte töjer ut sig som hydro, mera proggresiv alltså,

Hydroelastic är bra även den med stor fisk på tapeten, men eftersom den töjer sig mer så tar det kanske längre tid att få in fisken.
Ska testas vid Tunaån ordentligt, vilken av dessa jag ska lägga i topparna, blir nog en kompromiss där skulle jag tro, några toppar med Hydro och några med dubbel elastic.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0