TAP-Pass

tog mig en självförtroendetur med Tap, med alla dåliga resultat i år så behövdes det verkligen, inte för att det gör någon skillnad på själva tävlingsfisket, nåja lite gör det, men iaf så tyckte jag att jag behövde en innan vårat DM.
Sagt och gjort så bar det av till Tunaån igen för lite Tap fiske, nu jädrans skulle dom tas braxarna, kom till platsen riggade upp.

Satte mig på boxen och vad händer, kände att det var nåt som kröp på nacken och jag skulle klappa till då stack det till och brände utav H**VE*E, det var en GETING, har inget emotgetingar så länge dom vet att jag är offlimit, men denna visste det tydligen inte.

Ni kan ju tänka er vad som hände med varelsen efter detta, rullade honom som en snorkråka mellan fingrarna och sprättade iväg honom efter ett antal minuters knådande. kan säga att den numer finns in the sky for assholes.

men tillbaks till firrandet tänkte jag med smärtan i nacken, knådade ihop några bollar för grunden, späckade med lite majs och massor med död maggot, hade döda maggots kvar sen Orsa, så innan dom började lukta för illa så kom dom till användning.


Mäsket bestod av en blandning av traper och Geer´s, hade ca 1 kg gamma feeder kvar i en öppnad påse och tog 2 kg av Traper Gran Prix, anledningen till Traper var att det var det jag hade i bilen :-)
och sitter man själv så spelar det ingen större roll vad man kastar i bara man själv tycker att doften känns rätt, och det tyckte jag att den gjorde.

Drogg ihop ett gäng braxar ca 10 st och ett gäng mört, Tog inga kort återigen för det kom ner en kille som kastade med drag och jag kan säga att han hade ingen vidare koll på var han skickade iväg plåtbiten någonstans, så grejerna åkte ihop rätt så kvickt.

men idag på Tors, så kanske det blir en sväng till Bysjön ev kan det bli imorgon istället, vi får se.

be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0