Fiske igen!

Var ut en sväng idag med, synd nog så blev dagens tur kortare än vad jag tänkt mig, då håvskaftet började krångla.
Tar det från början, hade fiskat ca 1 timme då jag fick besök av en kompis, han satte sig ner och vi språkade på medans jag fiskade, fisket gick hyffsat, men sen sa kompisen att han tyckte håvnätet satt snett, tänkte först att det var hela den där metallbiten som lossnat från skaftet, inte allför ovanligt att sånt händer, kollade iaf vad felet var, GÄNGPAJ, va f*n tänkte jag och tittade på prislappen som fortfarande satt kvar på skaftet 1198:- trodde inte det var sant först, men det var det, jaja tänkte jag, det finns ju en extra gängdel på skaftet, sitter 2 st på detta skaftet, 1 på del 1 och en på del 2.
Kollade även på den gängen och det var lika dåligt, uruselt tycker jag, ett håvskaft som kostar så mycket får det bara inte bli såna fel på, om hela metallbiten lossnat hade jag inte sagt nåt, då är det förmodligen mitt fel. 

Fisket var som sagt hyffsat, lite konstigt var det, många felkrokade braxar, antagligen var det mycket brax på platsen eller så fiskde jag strax neranför där jag koppat i mäsket, så att linan gick igenom själva platsen men betet var neranför.
mäsket idag bestod av BioMix samt Xstasy Bream och ca 2kg leem. hade i lite vaniljdoftande pellets för matens skull.
Koppningen gick mycket bra, snabbt och med precision. var mycket varmt idag, så spöet blev tokhett, på gränsen att det gick att fiska. ???

 Bubble 10 gr, funkade mycket bättre idag med lite mindre ström, perfekt.

fångsten, fick även 3 mörtar i början, sen var det bara brax :-)

nu ska jag göra mig i ordning inför en kväll med gott sällskap och några Staropramen och utgång,
hoppas bara att TANDvärken ger sig lite, annars blir det kanske inte så långvarig utekväll, har ingen lust att vara både hangover och att ha tandvärk imorrn.
ska bedöva smärtan med lite Wiskey först 

Det kanske blir en fisketur imorgon med, vi får se hur jag mår då :-P

be safe grow old 

Kommentarer
Postat av: freddan

Vad är de för håvskaft du hade som gick sönder? låter som garbolino eller daiwa airity? har ett garbolino själv och är sjukt nöjd med det. inga problem hittils, bara nyfiken ifall du har ett likadant.

2009-08-03 @ 20:57:31
Postat av: Tommy

Håvskaftet är från Colmic, får se om jag får ett nytt eller om jag köper nå annat.

2009-08-03 @ 22:04:34
Postat av: Freddan

kan skarpt rekommendera garbolino twin scoop. kostar runt 1100:- men är sjukt sjukt bra. Alla som sett det har beställt ett eget. tror vi är 4 i klubben som har var sitt nu. Du kan kolla på de under SM om du vill. här är en länk. http://www.garbolinouk.com/nets-and-handles/handles/34/netsy-twin-scoop-366/ jag har det längsta.

2009-08-11 @ 21:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0