Lite om sommarfisket igen bl.a.

Var igår en hektisk dag, jobb till kl 16.00, sen hämta systern för att åka till City gross strax utanför Falun, för lite julshopping, alltid bra att var förberedd med sånt som står sig över jul och nyår, skinkan köper vi senare, tillsammans med alla andra godsaker.

Men nu till fisket igen.
Var igår till min lokala distributör av fiske grejer :) bland annat mäsk, för till nästa år kommer han att ha massor av olika sorter och märken på denna så eftertraktade tingest, som man kastar i sjön, man ack så förförisk, väldoftande och kramgo :-)
Tittade igenom katalogen som jag fick ta med mig hem, den var klar och redo för utskick till nästa vecka, prickade och bockade mig igenom vad jag skulle ha.

Men hem till Roger igen, han hade fått hem prover på en av de nya mäsksorter som ska säljas till sommaren, GEER´S, Luktade genom de små hålen som brukar finnas på baksidan på påsarna, och blev postivt överaskad, mycket goda dofter, föll extra mycket för en av dessa, så det får bli några kartonger av den sorten, plus några andra sorter av samma märke som också föll mig i smaken.
Hade orecisa som Patrik L som kom dit redan nästan tänkt ut vilket mäsk som skulle inhandlas, men nu blir det att taänka om, får se om jag kommer köpa lika mycket av Top Mix, tror inte det, men litegrann tror jag iaf, tyckte några sorter var bra från dom med, blir nog mer än man räknar med, som vanligt :-)
Men roligt ska det bli vilket fall som helst.


be safe grow old 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0