Tafsar

Har införskaffat mig en tafsknytare, fungerar som en Pierotti ungefär, där linan är i en bestämd längd innan du knyter fast den på kroken, eller ja knytverktyget knyter men man måste ju iaf hjälpa till med det.
Verktyget jag skaffat är en Stonfo Calibrone från Palles fiskeshop, fungerar mycket bra, har under min utvärdering kan vi kalla det i ca 1timme knutit ca 35 tafsar, då har jag under en början försökt mig på den utan beskrivning, trodde jag var smart, men se den gick inte ;-)
Nu har förberedelserna börjat för Browning Open i Tranås, där förövrigt Lag-sm komer att gå av stapeln, så då passar det utmärkt med att testa vattnet först, snart kommer det mera på bloggen så håll utkik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0