Kommunen backar

Blev riktigt glad igår när jag fick se på Facebook av alla ställen att min och många andras arbetsgivare Borlänge kommun backar, Eftersom jag jobbar som undersköterska på ett demensboende och är lågavlönad, jobbar skift och varannan helg redan så ville de öka på helgerna med en till !! hur skulle mitt liv se ut då.

Med den sysselsättning jag bedriver på min fritid så hade mitt liv ändrat sig totalt, Jag hade varit tvungen att nästan lägga ner fisket helt, vilket förmodligen hade fått mig att känna mig väldigt nerstämd.

Men nu backade tydligen kommunen på sina krav enligt Gävle-dala.
nu hoppas jag att de har rätt, får reda på mer när jag kommer till jobbet idag, Är facklig representant på min arbetsplats, och mycket av min fritid under en tid har fått ägna sig åt just jobb för oss inom vården.
Så nu hoppas jag att det verkligen ordnar sig till det bästa.
HURRA för oss.
 
"tillägg" 
Tydligen så har kommunen gått ut och dementerat det som sagts i radion och Tv´n. 
Så man får tydligen inget liv iaf, Helvetes jävla skit. 
Tänk att arbetsgiare får behandla en som en robot, de sitter på sina arslen när de jobbar 8-17 vardagar, hur ska de veta eller de kanske ignorerar vanliga hårt arbetande människor.
 
Kom ut i verkligheten och se vad vi gör och arbetar, 

Kommentarer
Postat av: Jimmy Kungsman

Trist att höra. Jag vet själv hur det känns att skära ner på eller till och med lägga ner fisket helt och hållet under en tid för jobb/studier. Man får hoppas att det förändras till det bättre igen, annars får man försöka göra något åt saken. För vad är väl ett liv utan fiske? :)

2013-01-23 @ 09:15:31
Postat av: Freddan

De ska väl vara lugnt, får dom som de vill får du ju gå i penion vid 69års ålder,då har man ju en massa tid och pengar över för såna roliga saker som fiske.
Men allvarligt så är det helt stört! Stå på er!

2013-02-23 @ 23:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0