Några snabba sammanfattningar

Eftersom det var ett tag sedan jag uppaterade, så ska jag försöka.
Börjar med orsa match open
 
Lottningen gick av stapeln veckan före på vilken sektion man ska sitta på, sedan på plats så lottas vilken peg.
Jag blev lottad till storån första dagen, det var vad jag ville, men sen att jag inte fiskade bra är en annan sak.
Andra dagen så hamnade jag vid lillån, och samma sak där, dåligt fiskat.
Jörgen Storm vann sina sektioner bägge dagarna, vilket var mycket bra gjort så han stod som slutsegrare.
Stort grattis storm.
Nästa år tror jag det blir procenträkning av resultaten, det är väl tack vare att Storån leverar mer fisk andra dagen än vad Lillån ger. så blir det poänstrid mellan de som har lika poäng så vinner troligtvis den som har fått ettan vid storån andra dagen, eftersom det blir mer fisk.
I år vann stormen fast han satt vid lillån andra dagen.
 
Nu raskt vidare till DM i Nås, det var ju 2 och 3:e deltävlingarna kvar och de hedervärda och åtråvärda sm-platserna att fiska för.Hade  en 2:a från första tävlingen och den skulle förvaltas väl hoppades jag.
Men efter den första andra dagen så kändes det inte som det. Hamnade sist på sektionen :-(
andra dagen var jämnare och knep en 3:e plats med 0,5kg tillgodo till fyran :-)
Så jag hamnade på platssiffra 5 och smplatsen säkrad, men det var inte mer än gjort för att hamna utanför.
Var vikten från första tävlingen i horrmund som räddade mig, för vi var några st på samma poäng.
 
Ska bättra mig angående uppdateringarna på mina äventyr.
 
 
be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Storm

FEL !

Vid procenträkning så blir det skitsamma var du sitter Tommy. Om du vinner i Lillån på ex.3 kg o tvåan har 1 kg så krävs det 30 kg i storån o tvåan har 10. Man lägger ihop HELA sektionens vikt och jämför procentuellt med din.
Skiträttvist tycker jag :)
Hae't Gött !

Svar: Aha.då hade jag fel, men som du säger, mer rättvist. :-)
tommyblogg.blogg.se

2012-08-26 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0