Klubbmästerskapet 2011

Helgen som gick var vi i Ljustern i Säter, ett nytt vatten för alla utom Patrik som varit där med sina söner för att fiska mört, så man kan säga att stället var nytt för oss alla.
Stora förhoppningar fanns då rapporter kommit om att stora mängder mört och brax skulle finnas i sjön, men det skulle vi snart ta reda på tänkte nog de flesta av oss.

Lördagen började med avfärd rätt så tidigt, lottningen var senast 8,30 så mäsk skulle blandas och sträckan kollas in, väl på plats var man först, som vanligt, hatar att jäkta, vill hellre ta det lugnt och vara väl förbered.

Mäsket blandades till mörten på metspöplatserna, som bestod av 2kg Geer´s stockholmsblandning och 1 kg svart magic från traper för svärtans skull.
till braxen på feeder och waggler blandades Gamma och skimmermix.

Inte mycket att skriva om efter det förutom att det var grunt max 1,5 m 35 m ut och inte mycket grundare på metspöplatserna, gräs på botten var det gott om.
I vilket fall som helst så nollade alla i Elitklassen, vilket för min del inte gjorde så mycket då jag fortfarande bliv att leda ställningen efter min vinst första deltävlingen.
var endast 2 st i begränsade som lyckades lura upp några få mörtar, och de satt långt ute på en pir.

Andra dagen hoppas vi alla efter den minst sagt soliga och vindstilla lördagen att det skulle ha kommit in brax och mört på platserna.
Fisket började bra för Jonas "sparven" Gustafsson, brax inom loppet av 5 minuter, men sedan vart det stopp, 
Hamnade på samma peg som lördagen förresten :-P vilket jag allra hellst ville slippa, tack vare gräset, men nu fick man ta dert som en man.
Efter ca 25 min kom det ett gäng ANKOR och började dyka på min mäskplats, hur jag än gjorde så försvann de inte, tänkte ett tag att jag skulle vara tvungen att ha ihjäl någon av dem för att avskräcka de andra, men då var det samvetet som satte stopp för det hela, att jag höll på att bli galen av frustration över dessa bevingade satans fåglar var bara förnamnet.
enda som var positivt var att det inte nappade för de andra, Patrik jublade av glädje iofs när han lyckades lura upp 3 smålöjor med 9 metarn, Vid detta laget så hamnade jag sist i mästerskapet, Som alla förstår så krävdes det en enda fisk för att jag skulle behålla ledningen och även vinna klubbmästerskapet, Men de satans ankorna var kvar, så jag gav nästan upp, satte på en klump på feederspöt och skickade ut det så långt jag kunde, tog min termos och gick och satte mig mellan Patrik och Jonas, de var ju glada misstänker jag över at se mig sittandes där istället för att fiska, men de såg fåglarna som glatt dök som besatta mitt på mäskplatsen och käkade upp varenda lite smula.

Gick tillbaka när det var ca 30 min kvar av tävlingen, började veva in bottenspöt som säkert legat i orört även det 30 min, så nånting konstigt efter blyet när det kom upp till ytan en bit ut, det var en FISK som satt på kroken, som alla vet när man vevar in det man tror är ingenting så vevar man som en väderkvarn fast fortare, men synen av firren saktade ner mina vevtag till en betydligt lugnare tempo, denna firre skulle upp.

JAAAAAAAAAAAAAAAA, fick upp den lilla abborren som hittat den lilla masken, Lyckan var gjord, för min del iaf, de andra blev genast mycket tystare :-)

slutställningen blev som sådan

Jonas G               3+1 = 4

Patrik L                2+2 = 4

Tommy H             1+3 = 4

Berndt B              4+5 = 9

Tre stycken på samma slutpoäng

Men som jag vann tack vare vikten på första deltävlingen före Jonas och Patrik 3:a och Berndt 4:a


 Segerherren, bilden från ett annat tillfälle



be safe grow old











 

Kommentarer
Postat av: Stefan Swee

Du är duktig du Tommy;-) hårt slit ger alltid utdelning Ha de Swee

2011-09-14 @ 15:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0