Örebro öppna

Ja, vad ska man säga om första dagen?
Uselt är bara förnamnet, fiskade som en riktig kratta idag´.
Måste ha gjort något som var helt fel iallafall så mycket vet jag, när peggrannarna får runt 4 kg och jag 1,8kg, sist på sektionen :-(, tror det hänt endast 1 gång förut, så nu blir det 2 gånger som jag äntrade den minst ärofyllda platsen.

vad gjorde jag för fel då, kan ju bara gissa vad som hände, och jag tror jag var för feg med mäskningen helt enkelt.
Började med 7 st apelsinstora bollar på 11,5m och 3 grapestora på 7m platserna, fisket började skapligt fick en bjökna på ca 3 hg efter 5 min, som följdes åt av några små, samt ett par mörtar, sedan började snorgärsen nappa, så jag bytte snabbt till 7m platsen, fortsatte att få småmört och björkna, inge underhållsmäskning förutom sticky mag med grus.
men sedan dog bägge platserna, och jag försökte få igång dem igen med lite mäskning, inte mycket men 2 små på vardera plats, hände inte mycket, fick någon ströfisk då och då, men inte så man kände att det fanns fisk på platserna.
Fick alldrig igång nån plats utan fick hjälplöst se på när lilja på vänster sida ta hem andra platsen på sektionen som Lind vann förresten.
förändring blir det imorgon vet jag, ska lägga i lite mera mat i mäsket för att kanske ev hålla dom kvar lite längre, och dels för att det ska förhoppningsvis vara lite mera brax på plats efter det att dom kommit in på mäskplatserna tills dess.

mer rapport kommer imorgon eler på måndag, bara att bryta ihop och komma igen som man säger.


be safe grow old

Kommentarer
Postat av: Anders W

Kul att läsa dina rapporter. Hoppas att det går bättre andra dagen.

Anders

2011-05-08 @ 19:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0