Analys av mitt fiske i Arboga

Då har man vart till Arboga och kört en tävling arrangerad av constellation och matchangler united.

Första dagen lottade på peg nr 12, hade ingen aning om hur platserna var så det var bara att fiska och se vad man kunde göra.
Fick Tom östlund på min högra sida och Ulf Hedlund på min vänstra.
Dagen började mycket bra, kom dit vid 8,30 ca, hade hört från dagen innan att det skulle vara runt 10 gramsflöten som passade strömmen.
packade i ordning peggen som vanligt innan tävling, lite strul innan man kom in i det hela, var ju första tävlingen för i år, satte upp 3 toppar 1 med Cralusso Bubble 8 gr och 1 med Torpedo tuning 10 gr 
och 1 med torpedo Tuning 12gr, lodade och djupet var väl ca 3,5 m, skapligt slät botten en lite skillnade på djupet mellan 11,5 och 13m men den var inte mycket ca 5 cm, och lite sluttande mot min högra kant, men inte så att det skulle påverka mäsket tänkte jag, men hade det i åtanken vid mäskningen iaf.

de första 10 minutrarna förflöt lugnt och stilla, endast ett napp!! och den bommade man naturligtvis, Tom till höger fick en stor mört nästan omgående, och åtföljdes av mer fisk, sen började det nappa rätt så bra för mig tyckte jag, kunde hålla jämna steg med de flesta, ända tills blåsten kom, då kände jag att det behäskade jag inte tillräckligt för att få en skaplig betespresentation, var så man nästan fick lyfta spöt och följa med vinden så att spöet inte skulle smälla av. nåt jag måste träna mer på, att bli bättre att fiska i hård vind.
Vägde in ca 8,5kg, men högsta vikten på sektionen var ca 16,6kg, så där låg man i lä ordentligt.
Var iaf nöjd med mäsket, kände att det var en bra respons på den, Geer´s stod för den.

Andra dagen och återigen vindpinat Arboga och denna dagen peg nr 3 och Uffe på min vänstra sida igen.
Denna dag var nästan lika, kände att det fanns fisk ute på mäskplatsen och fick väl hyffsat 2 timmar.
Sen kom GÄDDORNA in på platsen, och det var inte vilka gäddor som helst, första jag fick på höll mig sysselsatt 10-15 minuter, och elasticen fick kämpa tills den bottnade, och jag körde med vit Hydro och den är mer elastisk än sk vanlig elastic, men drar ihop sig fortare om man kan säga så. men spöt fick bekänna färg när den bottnade iaf, fick lov att höja upp spöt och följha efer lite med den, som tur var så fortsatte inte gäddan då utan stannade upp och stod nästan stilla, trodde ett tag att de fastnat i nåt tills jag fick se att den rörde sig uppströms, men till slut så bet den av tafsen.

Efter den bataljen så märktes det stor skillnad på mäskplatsen, inte mycket fisk där nu, efter ett tag så behagade en lite bjökna att nappa, snabbt in med den tänkte jag innan gäddan snöt den med, men men ack vad jag bedrog mig, den haffade åt sig den som den sista målitiden och så var det i full gång igen, typiskt var det inte det ordet som kom ur min mun kan jag säga. men så släppte den igen, men var efter och snodde fisk av mig 4 GÅNGER.
så ni kanske kan tänka er att min mäskplats inte hyste så värst mycket fisk förutom just det GÄDDA, inte mycket man kan göra sådana gånger, utan det är att gilla läget och komma igen nästa tävling.
Ulf Hedlund vann sektionen överlägset med lite över 14 kg mot min 5,5 kg.

Tom Östlund vann över 2 dagar med Mattias Larsson tvåa och Uffe på tredje plats, bra gjort uffe.




Nästa tävling blir i Örebro 7-8 Maj, och där hopps jag på lite mindre gäddor :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0