kort fisketur

blev en kortare fisketur idag, tack vare vädret, vädret ska egentligen inte spela någon roll, men som tur var så valde jag att packa ihop precis innan skyfallet och åskvädret som kom precis efter det att jag baxat in röva i bilen, tur jag han för regnet som kom var inte att leka med :-P

samma ställa som förra gången, enda skillnaden var att jag satt 10 meter bredvid där jag satt förut och fiskade till vänster om lådan

vindarna var nästan lika sm sist, förutom att de var mindre förutsägbara, väldiga kastbyar till nästan stiljte.

inga fiskbilder idag pga regnet och jag ville hinna in i bilen.
men fångsten blev väl ca 4-5 kg, mycket mört var i farten, 3 skimmers varav 2 var mindre än mörten, den 3:e ca 3 hg, några sarvar + en tappad sarv på några hg. men får vara nöjd med tanke på att det blev en kortare tur.

Kunde ha valt att fiska senare på dagen med förmodligen bättre resultat, men fisket ska inte vara enkelt alla gånger, måste få jobba ibland för att få fisk, nu fick jag ju iaf mört, men var väl inte riktigt dem jag var ute efter, men jag tar vad som bjuds.

Fick förövrigt testa ett nytt spö idag som inhandlats.
Drennan Series 7 Tench & Specimen 13 "
Tänkte först att det skulle vara för biffigt för dessa fiskar, men funkade bra och var en trevlig upplevelse, så det spö kommer att användas mycket :-)

Imorgon tänkte jag mig en feeder/waggler vända.
håll utkik, för det kommer mera.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0