Test- Nytt Mäsk från Geers

Har haft detta mäsk hemma ett tag nu, iaf 1 månad, så nu tänkte jag testa det lite hemma.
Ett vetenskapligt test såklart ;-)

1 Orange bunke med vatten fick figurera som en  sjö eller älv eller vad ni vill.
Mäsket var Mörtkung Special och Braxkung Special.
Mäsket blandades i 2 omgångar, med 10 min mellanrum.

Vi börjar med Mörtmäsket, brunt till färgen, blev lite mörkare när man blött upp det.
Filmade en kort sekvens när bollen precis nått botten på bunken, testade med en boll ungefär så stor som en tennisboll, kramade den lagomt hårt. som ni ser så är den skapligt aktiv och släpper från sig partiklar direkt.


Efter 1 minut så la jag i en såkallad topping, kramad lite lösare, den löser upp snabbare med tanke på att jag inte kramade den lika hårt som första.


Efter 5 min


Efter 10 min, fortfarande full aktivitet, har petat lite på mäsket med en pinne, som fick agera som en fisk som rör mäsket.
 

Tyckte själv att mäsket band skapligt bra, lagomt tungt/lätt, så man kan ha mer mat i mäsket om man vill, doftar väldigt gott.

Nu till Braxmäsket.
Färg Gul eller ljust iaf. Doftar väldigt gott och sött, smakade lite på det och tyckte att det inte var lika sött som de andra blandningarna från Geers, men det kan man ju fixa mera sötma om man vill.
Rätt så lätt mäsk, påminner om Gamma Feeder.

Filmsekvens från isläppet med braxmäsket, har redan lagt i en boll lika stor som på mörtmäsket, och lika kramad.


Som ni ser så är det mindre aktivt än det andra, men löser upp sig snabbt.

Efter 1 min


Efter 5min

Den lilla bollen helt upplöst

Efter 10 min och lite pillande med pinne


Doften är väldigt god och kommer säkert bli populär bland Braxfiskarna.
det är ju framtaget av bra fiskare, Constellation Team Colmic/Geer´s

Om ni är av annan uppfattning så hör gärna av er, kan ha bommat något, och vill ju göra mäsket rättvist.

Kommentarer
Postat av: Anders W

Intressant att se hur mäsket beter sig. Hoppas att fiskarna tycker detsamma. Du kan ju alltid prova det på en mormyskatävling ;-)

2011-01-15 @ 08:21:21
URL: http://mormyska.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0