Ännu en vända till ån, denna gång :)

Då har jag varit till ån en tredje gång, andra gången har jag inte skrivit om, men iaf så blev den gången inte lyckad, 4 bortfiskade tackel då fick jag nog, men strömmen hade iaf avtagit något, nu kunde jag köra någorlunda med 12grams flöte.

Nu var jag ju dit igår igen, med förhoppningar om första fisken på T-P.
Och det infriades :)
Peter E kom ner och kikade lite i början på sessionen med hopp om att se nån fisk, men hade då precis börjat och han han alldrig med att se nån BRAX :)
Ronny T kom ner även han, men han hade med sig gäddspöt och några mörtar för att testa om det fanns nån gädda i farten, det lyckades han med galant, han bommade först en skaplig gädda en bit nedstöms där jag satt, sen fick han en ca 5m nedanför min mäskplats, vikt ca 2-3kg

min fångst då, jo det blev till slut 6st braxar och 2 mörtar, mörtarna förpassades ner i Ronnys mörthink,
medans braxen fick friheten åter. Denna vända hade strömmen avtagit ännu mer,
och ett 10grams Cralusso Bubble sat som en smäck.
fiskade från ca 13,30 - 17,30.



PRatde med Jonas G efter fisket och vi bestämde oss nästan för ett pass idag med 1Maj.
Men som vädret ser ut just nu så ser det tveksamt ut.

I´m back in the game som dom säger.


be safe grow old

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0